۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۲۲:۱۵
کد خبر: 81308035
T T
۰ نفر
روحاني: ايران و تاجيكستان در مسايل جهاني مثل دو يار در كنار هم هستند

تهران – ايرنا – رييس جمهوري در ديدار نخست وزير تاجيكستان گفت: ايران و تاجيكستان در تمام مسايل منطقه اي و جهاني مثل دو يار در كنار هم بوده و هستند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين «حسن روحاني» عصر چهارشنبه در ديدار نخست وزير تاجيكستان با اعلام آمادگي ايران براي توسعه همكاريهاي علمي و دانشگاهي بويژه در رشته هاي فني و مهندسي با تاجيكستان گفت: توافقات و دستاوردهاي اين سفر مي تواند شرايط را براي روابط فرهنگي ، اقتصادي و علمي گسترده تر دو كشور فراهم كند.

رييس جمهوري بااشاره به نقش دولت ها به عنوان مجريان توافق هاي دوجانبه گفت: شركتهاي ايراني با توجه به همزباني و اشتراكات فرهنگي مايل هستند فعاليتهاي خود را در تاجيكستان گسترده تر كنند البته بايد بتوانند با تسهيلات بيشتري در بخش صنعت و معدن اين كشور حضور پيدا كنند.

روحاني افزود: در دولت تدبير و اميد،بخش خصوصي ايران فرصت بيشتري براي حضور در بخش اقتصاد خواهد داشت و دولت از همكاري شركتها با همسايگان بويژه تاجيكستان حمايت مي كند.

نخست وزير تاجيكستان نيز در اين ديدار با ابراز اطمينان از اجراي تمامي توافقنامه هاي ميان دو كشور، اظهارداشت: ملت تاجيكستان هرگز خوبي هاي ايران را فراموش نمي كنند.

«قهار رسول زاده» افزود: اجراي پروژه هاي مهم توسط ايران در تاجيكستان حاصل بيش از يكصد سند و تفاهمنامه ميان دو كشور است و اين پروژه ها نقش مهمي در توسعه تاجيكستان داشته و خواهند داشت.

وي تصريح كرد: روساي جمهوري دو كشور، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تعيين كرده اند و دولت ها هم بايد با دقت آن را پيگيري و اجرا كنند.

سيام(1)**9189**1547

سرخط اخبار سیاست