۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۷:۵۰
کد خبر: 81297754
T T
۰ نفر
عزم دولت خروج از ركود است /خروج از ركود نیازمند تامین شرایط است

تهران - ایرنا - یك كارشناس اقتصادی با بیان اینكه برای خروج از ركود باید پس بسترهایی مانند ایجاد شرایط روانی مناسب و بستر موفقیت در مذاكرات ژنو فراهم باشد، گفت: اینكه بگوییم دولت در كنترل تورم موفق عمل كرده اما نمی تواند برای خروج از ركود تدابیر لازم را اتخاذ كند، صحیح نیست.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: كاهش نرخ تورم و خروج از ركود دو مولفه ای است كه در اقتصاد باید به آنها توجه كرد، هرچند آنها در دستور كار دولت قرار دارند.

وی ادامه داد: در اینكه دولت در كاهش نرخ تورم موفق عمل كرده است، شكی نیست اما ادامه ركود تبعات بسیار بدی را متوجه اقتصاد می كند كه یكی از آنها می تواند افت شاخص های بورس باشد.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح كرد: دولت عزم كرده كه كشور را از ركود خارج كند اما خروج از ركود هم نیازمند تامین شرایطی مانند جو آرام سیاسی و رفع تحریم ها، ورود و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

تابش با تاكید بر اینكه هرگونه اظهار نظر و اقدامات نسنجیده می تواند در عرصه داخلی و خارجی عدم توفیق دولت را به همراه داشته باشد، گفت: نمی توانیم بدون ایجاد این شرایط بگوییم دولت در كنترل تورم موفق عمل كرده اما نمی تواند برای خروج از ركود چاره اندیشی كند.

وی اظهار داشت: یك بخش چاره اندیشی برای ركود مربوط به سیاست های مالی و پولی دولت است كه دولت با تیم اقتصادی كارآمد خود، هرچه در توان دارد به عرصه آورده است.

نماینده مردم اردكان در مجلس ادامه داد: بخش دیگر مساله خروج از ركود، حاكمیتی و نیاز است كه علاوه بر ایجاد زمینه، مردم و مسئولان قضایی و مجلس به دولت كمك كرده و برای حذف ركود و شكوفایی اقتصادی تلاش كنند.

تابش تصریح كرد: هر خبری كه برای مذاكره كنندگان خارجی ایجاد مشكل كند و تن سرمایه گذار را بلرزاند و امنیت سرمایه گذاری را از بین ببرد، باعث می شود تا دولت نتواند در خروج از ركود توفیق داشته باشد بنابراین تا وقتی پس زمینه خروج از ركود در كشور فراهم نباشد نمی توانیم بگوییم كه دولت موفق عمل نكرده است.

اقتصام(4) س.م**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد