۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۵۰
کد خبر: 81296481
T T
۰ نفر
آیت‌الله هاشمی شاهرودی: مجلس خبرگان رهبری جمع جمهوریت و اسلامیت نظام است

تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این كه خبرگان رهبری جمع جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام وابسته به این مجلس است و به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری در هندسه جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیری دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» صبح سه‌شنبه در آغاز شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری افزود: هندسه بی‌بدیل نظام اسلامی و مردم سالاری دینی همه اسلوب‌های غرب و شرق را با چالش‌های اساسی مواجه كرد و كلیدواژه جدیدی را در واژگان سیاسی وارد كرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بیداری مردم نخبگان را به تعقل واداشت و آنها را از خواب غفلت بیدار كرد و به این ترتیب جنبش نرم افزاری شگرفی در حوزه علوم اجتماعی، سیاسی و حقوقی بوجود آورد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از این كه «به واسطه كسالت سنگینی كه بر آیت الله محمد رضا مهدوی كنی ریییس مجلس خبرگان عارض شده است»، یادآور شد: این اجلاس بدون حضور ایشان برگزار می‌شود و همه می‌دانیم كه جناب آقای مهدوی‌كنی سوابق درخشانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

نایب‌ رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌كنی هم در ركاب امام عظیم‌الشان و هم در كنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌‌های خطیر و فعالیت‌های علمی و عملی چهره‌ای موجه و مقبولی را از خود به یادگار گذاشته است.

آیت الله هاشمی شاهرودی از خداوند متعال درخواست كرد این چهره خدوم را به عرصه سیاسی - اجتماعی برگرداند و لباس عافیت بر ایشان بپوشاند.

وی همچنین ارتحال چهار نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و برای آنان از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواستار شد.



**نظام سلطه هرگز دست از دشمنی با ملت های مسلمان برنخواهد داشت

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران قله های عزت و استقلال را در هم می نوردد و با شكوه و صلابت در برابر نظام سلطه مردم مظلوم و ستمدیده را در همه جای جهان حمایت كرده و از نیروهای مومن و مجاهد در برابر این نظام رهبری، مدیریت و حمایت می كند.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: آنچه این روزها در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین ملاحظه می شود این است كه استكبار و قدرت های شیطانی با همه قدرت آمده اند اما كار به جایی نبرده اند و پیروزی مقتدرانه جهاد اسلامی و حماس در برابر یكی از پنج قدرت برتر نظامی دنیا یعنی اسراییل خبیث همه شعاعی از مشعل فروزان امامت و ولایت فقیه است كه در منطقه و جهان برجسته شده است.

وی ادامه داد: اینكه امروز رژیم سفاك و فاسد اسراییل در نظر همه جهانیان رژیم نفرت انگیز تلقی می شود كه از شدت ضعف به كودك كشی و نسل كشی روی آورده و پس از 50 روز مقاومت و ایستادگی و رشادت افتخارآفرین، مردم مظلوم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین پیروز می شوند از بركات غیرقابل انكار انقلاب اسلامی است و خود مقاومت فلسطین نیز به آن اذعان می كند.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته نظام سلطه و غرب هرگز دست از دشمنی با ملت های مسلمان برنخواهد داشت و هر روز تلاش می كند چراغ بیداری و نظام اسلامی را خاموش كرده و پرچم برافراشته شده نظام سلطه را به زیر بكشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: نظیر آن، طرح شوم ایجاد گروه های تكفیری و تجهیز و تسلیح آنان برای تخریب وجهه و چهره نورانی اسلام و تضعیف انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است كه به اعتراف جاسوسان خودشان، آمریكای جنایتكار و اسراییل خبیث و انگلیس مكار در طرح شومی به نام لانه زنبور گروه های تكفیری را آموزش داده و وارد منطقه كردند و با جنایت های آنها بازار فتنه و اختلاف قومی و مذهبی را گرم كردند.

وی همچنین گفت: آنها تلاش می كنند اتحاد و یكپارچگی مسلمانان را از بین برده و با متوقف كردن بیداری اسلامی هم چهره اسلام را مشوه كنند و هم چنبره و سلطه مستكبران و دست اندازی آنان بر منابع و ثروت منطقه بیشتر شود.



** فتنه های قومی و مذهبی ساخته و پرداخته نظام سلطه است

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاكید كرد: فتنه های مذهبی، قومی و گروه های تكفیری خارج از اسلام همه ساخته و پرداخته دست نظام سلطه و آمریكای جنایتكار و اسراییل غاصب و همپیمانان آنها در منطقه است و این مطلب ضرورت ورود علما و روحانیون شیعه و سنی و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام به میدان رویارویی به آنان را بیش از پیش می طلبد.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: نخبگان و عالمان و دانشمندان باید با روشنگری، صداقت، صراحت و قاطعیت جلوی تحقق اهداف شوم آمریكا و همپیمانان آن را بگیرند و اجازه ندهند قدرت های استكباری با دروغ پردازی چهره ای مشوه از اسلام عرضه كنند.

وی خاطرنشان كرد: نخبگان و دانشمندان جهان اسلام باید برای فهم صحیح، جامع و كامل از اسلام و جهاد اسلامی برپایه قرائت شایسته از دین، جوانان را آگاه كنند تا جوانان در دام هر مدعی اسلام‌خواهی جهاد دروغین و انحرافی گرفتار نشوند و میراث غنی فقه اسلامی را از منابع دقیق و رسمی و آگاه اخذ كنند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز شیطان بزرگ با به كارگیری سناریوی خبیثی سعی در فتنه‌گری و تفرقه و نابودی امت اسلامی دارد كه باید مورد توجه همه علمای وارسته جهان اسلام قرار گیرد و برای مقابله با آن طرح‌های دقیق برنامه‌ریزی شود تا رسالت پرافتخارآفرین مسوولیت حفظ اسلام راستین از تحریف و همچنین حفظ امت اسلامی از انحراف توطئه‌های دشمن را نقش برآب كنند.



**ایران اسلامی به قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اكنون به لطف خداوند و عنایات خاصه حضرت بقیه الله اعظم (عج) ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده كه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی را درهم كوبیده است و اقتدار مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارند و مستحكمی بدل شده است.

وی با یادآوری این كه پهپاد رادارگریز رژیم صهیونیستی چندی پیش وارد آسمان كشور اسلامی ایران شد و توسط نیروهای مومن و مجاهد سپاه پاسداران ساقط شد، گفت: خبر غرورآفرین اسقاط پهپاد رادارگریز دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید كرد و به لطف الهی هرگونه تعدی و تجاوز و دست‌اندازی به تمامیت ارضی و كیان انقلاب و منافع نظام با شدت و قوت پاسخ داده خواهد شد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین پیروزی غرورآفرین مقاومت را به ملت فلسطین به ویژه مردم بی دفاع غزه تبریك گفت و اظهار داشت: مقاومت غرور آفرین ملت فلسطین به خصوص مردم بی دفاع غزه در برابر صهیونیست‌های روسیاه با حداقل تسهیلات و با تكیه بر نیروی ایمان و همچنین تقدیم بیش از دو هزار شهید، 12 هزار مجروح و ویرانی خانه‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس ایستادگی كردند و یاد شهدای گلگون كفن كه اكثر آنان از زنان و كودكان بودند گرامی می داریم و مراتب سپاس و تشكر خبرگان رهبری از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور چشمگیر و موثر امت حزب الله در راهپیمایی‌های اعلام شده قدردانی می‌كنیم.



** مسوولان با تعمیق همدلی در مسیر اجرای كامل رهنمودهای رهبری قدم بردارند

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تبریك هفته دولت گفت: دولت خدمتگزار گزارش فعالیت یك ساله خود را به ملت بزرگوار ارایه كرد و توفیقات خوبی در زمینه ای مختلف كسب شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و همكاران وی خسته نباشید گفت و توفیق روز افزون دولت یازدهم را در تحقق اهداف عالیه نظام و منویات رهبر معظم انقلاب از خداوند مسالت كرد.

نایب رییس اول مجلس به همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح مدیریت به ویژه در قوای سه گانه توصیه كرد كه با تعمیق همدلی و مودت در مسیر پیروی و اجرای كامل رهنمودها و فرامین رهبری قدم بردارند.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: رهنمودها و توصیه های 15 گانه اخیر رهبر معظم انقلاب كه نشات گرفته از درایت، دقت نظر، اشراف كارشناسی و عالمانه و مدبرانه ایشان است باید سرلوحه كارها قرار گیرد.



**ما از تیم مذاكره كننده هسته ای ایران حمایت می كنیم

وی همچنین درباره مذاكرات هسته ای ایران گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند در مذاكرات با دولت مستكبر آمریكا امیدی نبوده و نیست و در برابر زورگو سخن و مذاكره نتیجه ای ندارد و تحریم های جدید آمریكا این مطلب را ثابت می كند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: البته ما از تیم مذاكره كننده حمایت می كنیم و برای آنان آرزوی توفیق می كنیم و تاكید می كنیم در این مذاكرات باید عزت و اقتدار و استقلال كشور حفظ شود و پیش شرط آن عدم زورگویی و زیاده خواهی و لغو تحریم ها است كه تجاوزی آشكار به حقوق ملت ما است و البته اهتمام تیم مذاكره كننده نیز همین است.

وی در پایان برای شفای آیت الله مهدوی كنی رییس مجلس خبرگان رهبری دعا كرد.

سیام(3)2021**ن.س** ل.ا** 1429**د . الف**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست