۴ شهریور ۱۳۹۳، ۲۳:۲۰
کد خبر: 81288335
T T
۰ نفر
اذیت و آزار 1400 كودك تنها در یك شهر بریتانیا

لندن – ایرنا – نتایج تكان دهنده یك تحقیق مستقل در بریتانیا كه روز سه شنبه و در آستانه گشایش مدارس این كشور منتشر شد، حاكی از اذیت و آزارجنسی حدود یكهزار و 400 كودك تنها در شهر' روترهام' واقع در یوركشایرجنوبی انگلیس است.

به گزارش ایرنا، براساس نتایج این تحقیق كه به سفارش شورای محلی روترهام صورت گرفته ، مشخص شده است كه این كودكان از سال 1997 تا سال 2013 میلادی ، مورد اذیت و آزار و سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

دراین گزارش، اذیت و آزار و سوء استفاده های جنسی صورت گرفته از این كودكان قربانی كه برخی از آنها تنها یازده سال داشته اند، وحشتناك توصیف شده و تاكید گردیده كه این روند تاكنون ادامه داشته است.

به دنبال انتشار این گزارش، رییس شورای شهر روترهام بدلیل آنچه آن را 'یك شكست آشكار دستجمعی' به منظور متوقف كردن بهره برداری جنسی از كودكان این شهر طی 16 سال گذشته خواند، استعفا كرد.

خانم پرفسور' الكسس جی' كه این گزارش را تهیه كرده است روز سه شنبه با اشاره به موارد اذیت و آزارهای صورت گرفته علیه كودكان شهر روترهام طی دوره یاد شده ، گفت: برخی از این كودكان علاوه بر تجاوزهای مكرر و ضرب و شتم زیاد، از سوی افراد و باندهای تبهكار به عنوان برده جنسی به سایر شهرهای انگلیس منتقل شده اند.

وی افزود: مسئولان شهر روترهام از جمله مقامات پلیس این شهر طی دوره مذكور به رغم گزارش های داده شده در باره اذیت و آزار كودكان، در متوقف كردن این روند تكان دهنده، كوتاهی كرده اند.

خانم الكسس جی همچنین گفت كه پلیس این شهر با تحقیر با بسیاری از این كودكان كه قربانی باندهای تبهكار و افراد خاطی شده اند، رفتار كرده است.

وی خاطرنشان كرد: از آنجا كه مقامات پلیس شهر روترهام آمارهای مربوط به شمار سوء استفاده های جنسی در این شهر را باور نداشتند، گزارش های تهیه شده در این زمینه را نیز تاكنون نادیده می گرفتند.

اروپام ** 4** 1552 ** 1551

سرخط اخبار جهان