۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81275311
T T
۰ نفر
ظریف بر عزم ایران برای همكاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاكید كرد

تهران-ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه روز یكشنبه در دیدار با «یوكیا آمانو» مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با این نهاد دارای صلاحیت بین المللی در موضوع هسته ای تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام كرد ظریف در این دیدار بار دیگر بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها نهاد دارای صلاحیت بین المللی در موضوع هسته ای و مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر انجام وظایف آژانس به عنوان یك نهاد حرفه ای و بی طرف و در چارچوب مقررات آژانس تاكید كرد.

طرفین در این دیدار با مرور روند همكاری ها ، بیانیه مشترك همكاری های دو طرف را كه طی سال گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به امضاء رسید ، مورد تاكید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آمانو شنبه شب برای دومین بار در كمتر از یكسال در دولت تدبیر و امید، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است.

وی امروز برای نخستین بار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو كند.

آمانو همچنین بعد از ظهر امروز با علی اكبر صالحی معاون رییس جمهوری رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو خواهد كرد.

سفر آمانو در چارچوب تلاش ها برای پیشبرد گفت و گو و همكاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

آمانو پیش از این، در آبان 1392 به ایران سفر و با مقام های ارشد كشورمان دیدار و گفت و گو كرد.

سیام**9173*1572

سرخط اخبار سیاست خارجی