امیرعبداللهیان: سیاست قطعی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در منطقه بالکان است

تهران- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای جدید صرب خود تاکید کرد که سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام در این منطقه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با مارکو جورویچ انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه صربستان تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام در این منطقه است.

مارکو جورویچ وزیر خارجه صربستان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک همتای ایرانی، بر اهتمام دولت کشورش برای تداوم تعمیق و گسترش همه جانبه روابط در عرصه دوجانبه و نیز استمرار همکاری‌ها در عرصه های بین‌المللی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها و گفت وگوها در جهت گسترش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha