۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81267111
T T
۰ نفر
بزرگترين كارخانه كاشي و سراميك شرق كشور در سرخس آماده راه اندازي است

مشهد - ايرنا - مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس از راه اندازي بزرگترين كارخانه كاشي و سراميك شرق كشور در اين منطقه تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش ايرنا، 'محمد مهدي مروج الشريعه' روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شركت كاشي و سراميك 'تنديس ابريشم' با ظرفيت توليد سالانه 22 ميليون مترمربع انواع كاشي و سراميك، تا پايان امسال در مدار توليد قرار مي گيرد.

وي بيان كرد: اين پروژه مهم صنعتي با توجه به بازارهاي پر رونق آسياي ميانه و همجواري منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اين كشورها، افغانستان و بازارهاي هدف در پاكستان و عراق، ارز آوري بسيار براي كشور خواهد داشت.

وي افزود: عمليات نصب ماشين ‌آلات اين كارخانه كه از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري آغاز شده است به صورت شبانه‌ روزي ادامه دارد.

مديرعامل منطقه ويژه سرخس گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت 20 هكتار با سرمايه ‌گذاري 600 ميليارد ريال و تسهيلات ارزي 22 ميليون يورو در حال تكميل است.

مروج الشريعه ادامه داد: با توجه به نياز روزافزون كشورهاي حوزه آسياي ميانه و امكانات و امتيازات منطقه ويژه اقتصادي سرخس، كارخانه كاشي و سراميك شرق كشور در اين مكان احداث شده و به توليد انواع كاشي و سراميك كف و ديوار با كيفيت مطلوب و استاندارد خواهد پرداخت.

وي گفت: پيشرفت اجرايي ساخت اين كارخانه حدود 80 درصد است كه مرحله اول آن به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.

مروج الشريعه افزود: اشتغال ‌زايي مستقيم اين كارخانه 400 نفر و اشتغال غير مستقيم آن 300 نفر مي باشد.

منطقه ويژه اقتصادي سرخس متعلق به آستان قدس رضوي است كه بدليل موقعيت جغرافيايي در كانون توجه كشورهاي عضو اكو قرار گرفته است.

اين منطقه به دلايل متعدد از جمله موقعيت استراتژيكي و جغرافيايي به عنوان بهترين دروازه طلايي ورود به كشورهاي آسياي ميانه، چين و روسيه و پل ارتباطي بازارهاي مهم تجاري آسياي مركزي با كشورهاي حوزه خليج فارس، اروپا و كشورهاي افغانستان و پاكستان به شمار مي رود./2

7489 /664

سرخط اخبار استان‌ها