۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 81255871
T T
۰ نفر
آمادگی كامل برای ارائه خدمات به مسافران تا  13 مرداد

تهران - ایرنا - ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به حجم بالای سفرهای مربوط به تعطیلات عید فطر و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشكلی برای مسافران و هموطنان عزیز، اطلاعیه شماره 5 خود را صادر كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرناازسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متن كامل این اطلاعیه به این شرح است: با توجه به حجم بالای سفرهای مربوط به تعطیلات عیدفطر وبه منظورجلوگیری از بروز هرگونه مشكلی برای مسافران وهموطنان عزیز،ستادمركزی هماهنگی خدمات سفرطی اطلاعیه شماره 5،ضمن تقدیر از كلیه نهادهای مسئول، امدادی و خدمت رسان، و تشكر ویژه از همكاری وهمراهی مسافران عزیز، توصیه های ذیل را اعلام می كند:

تمامی واحدهای عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها كه به ریاست استانداران محترم سراسر كشور به امر خدمات رسانی به مسافران و هموطنان عزیز مشغول هستند، لازم است تا پایان روزدوشنبه(13 مردادماه 1393) آمادگی كامل برای تداوم ارائه خدمات به مسافران وگردشگران بویژه درجاده ها و محور های مواصلاتی پر تردد داشته باشند و تاحصول اطمینان از بازگشت ایمن مسافران از مقاصدگردشگری نسبت به استمرار در ارائه خدمات و مدیریت سفر اقدام كنند.

از مردم عزیز و مسافرانی كه امروز جمعه 10/5/93 قصد مراجعت به شهرهای خود دارند درخواست اكید می شود به توصیه ها و تدابیر دستگاههای مسئول از جمله پلیس راهور، راهداری و نیروهای امدادگر در مسیر جاده ها، شهرهای بین راه توجه و عنایت داشته باشند. برای كسب اطلاعات بیشتر ازوضعیت راهها می توانند با سامانه 141 مركز مدیریت راههای كشور و یا سامانه 120 پلیس راه تماس حاصل كنند.

امیدواریم تلاش ها و اقدامات عزیزان در دستگاههای خدمات رسانی در مسیر بازگشت مسافرین نیز به پایان سفری با خاطرهای خوب و خوش همراه باشد.

** مسافران در صورت امكان بازگشت خود را به اوایل هفته آینده موكول كنند

معاون گردشگری ازمسافران درسراسر كشور خواست تا با توجه به پایان تعطیلات چهار روزه عید سعید فطر و حجم گسترده سفر در كشور زمان بازگشت خود را مدیریت و درصورت امكان آن را به اوایل هفته آینده موكول كنند.

مرتضی رحمانی موحد بابیان اینكه مردم به منظورجلوگیری ازبروزهرگونه مشكل احتمالی در حین بازگشت از سفر باید توصیه های دستگاه های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر را به طور جدی مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان كرد: مسافران و گردشگران در صورت امكان بهتر است بازگشت سفر خود را به اوایل هفته آینده موكول كنند تا از تراكم محورهای پرتردد كاسته شود.

وی بااشاره به پایان تعطیلات چهار روزه عیدسعید فطر وشروع مرحله جدید سفر در روزهای باقی مانده از فصل تابستان از مردم خواست تا سفرهای خود را در 45 روزباقی مانده از تابستان مدیریت و به گونه ای برنامه ریزی كنند كه به روزهای پایانی تابستان و تراكم تردد در محورهای پرگردشگر منجر نشود.

رحمانی موحد با اشاره به اینكه مسافران به منظور اطلاع از وضعیت راههای كشور با سامانه 141 مركز مدیریت راههای كشور و سامانه 120 پلیس راه تماس حاصل كنند، افزود: مراكز اقامتی استانهای گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل، همدان، چهارمحال و بختیاری و كرمانشاه صد در صد توسط مسافران اشغال شده بود و می توان گفت در مقایسه با سالهای گذشته و نوروز ركورد سفر در این استانها شكسته شد.

فراهنگ(2)**9266**1590
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه