۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۱۷
کد خبر: 81255577
T T
۰ نفر
رسوایی جاسوسی سیا از سنا ، برنان از قانونگذاران پوزش خواست

تهران ، ایرنا - رییس سازمان اطلاعاتی مركزی امریكا ( سیا ) روز پنجشنبه از قانونگذاران امریكایی به دلیل جاسوسی ماموران این سازمان در مورد نمایندگان سنا رسما پوزش خواست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این عذرخواهی پس از آن صورت گرفت كه تحقیقات انجام شده ثابت كرد كه ماموران سیا به طور ناشایست به رایانه های سنا دسترسی پیداكرده اند.

در ماه مارس ، ' جان برنان ' رییس سیا اتهامات وارده در مورد جاسوسی تحت سرپرستی خود از بازرسان كمیته اطلاعاتی سنا را مردود دانسته و تاكید كرده بود كه ' هیچ چیز نمی تواند صحت این اتهام را ثابت كند. این بازرسان در حال بررسی اعمال شكنجه بودند.

اما سازمان اطلاعاتی امریكا روز پنجشنبه در یك چرخش ناگهانی تایید كرد كه بازنگری انجام شده از سوی سر بازرس این سازمان نشان داده است كه ماموران سیا خارج از اختیارات خود عمل كرده اند.

یك سخنگوی سیا گفت : برنان ضمن ملاقات با سناتور دیان فینستین رئیس كمیته گزینش اطلاعات سنا و معاون وی از آنان عذرخواهی كرده است .

این رسوایی به یك آرشیو رایانه ای مربوط می شود كه سیا در یك ساختمان امن در ویرجینیا برای دسترسی سنا به اسناد طبقه بندی شده در جریان تحقیقات پیرامون شكنجه زندانیان توسط سازمان سیا در فواصل سالهای 2002 تا 2006 ایجاد كرده بود.

مترجمام 1403 ** 1917

سرخط اخبار جهان