۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۳
کد خبر: 81254940
T T
۰ نفر
وزير ورزش و جوانان توجه ويژه به ورزش در تمامي سطوح را خواستار شد

مشهد- ايرنا- وزير ورزش و جوانان توجه ويژه به ورزش در تمامي سطوح اعم از تربيتي در مدارس و دانشگاه ها، ورزش كارگران، ورزش هاي حرفه اي، قهرماني و پهلواني را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود گودرزي در ديدار با استاندار خراسان رضوي بر لزوم برنامه ريزي در راستاي افزايش سطح سرانه ورزشي در استانها تاكيد كرد و افزود:اين مسير علاوه بر بهره گيري از امكانات وزارت ورزش و جوانان بايد از ظرفيت ساير نهادها از قبيل سپاه، بسيج و شهرداري ها استفاده كرد.

وزير ورزش و جوانان با اشاره به پيش بيني اختصاص 500 ميليون يورو تسهيلات خارجي به وزارت ورزش وجوانان گفت: در صورت تخصيص اين اعتبار، چهار شهرك المپيك در شمال، جنوب، شرق و غرب كشور ساخته خواهد شد كه يكي از اين شهركها در خراسان رضوي و مشهد مقدس احداث خواهد شد.

گودرزي افزود: اين شهركها طي مدت سه سال به بهره برداري خواهد رسيد و نياز بخش عمده اي از جوانان علاقه مند به ورزش در بخش هاي مختلف را مرتفع مي سازد.

وزير ورزش و جوانان از وجود بيش از سه هزار و 300 پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور خبر داد و گفت:با توجه به محدوديت منابع دولتي بايد براي تسريع در بهره برداري از اين پروژه ها علاوه بر بهره گيري از ظرفيت احكام قانون بودجه سال جاري از سرمايه گذاريهاي بخش خصوصي استفاده كنيم.

گودرزي افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا با لحاظ كردن مشوق هايي، زمينه را براي حضور و جذب سرمايه گذاران بخشهاي غير دولتي در اين حوزه فراهم كنيم.

وي گفت: فعاليتهاي ورزشي نبايد تحت الشعاع ساخت و سازها قرار گيرد بلكه در عين توجه به توسعه زير ساختهاي ورزشي، بايد به مقوله ورزش در ابعاد مختلف همگاني، قهرماني، پهلواني و در تمام سطوح دانش آموزي، دانشجويي و كارگري عنايت ويژه داشت.

از جمله مباحث مطرح شده در اين ديدار، تخصيص سهميه به ورزش از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و تعيين تكليف موضوع پژوهشگاه تربيت بدني بود.

در اين جلسه مقرر شد موضوعات مرتبط با ورزش استان، با حضور مديران مرتبط استاني جمع بندي شده و براي تصميم گيري نهايي در جلسه اي با حضور وزير و شوراي معاونان وي مطرح گردد.

1922/659

سرخط اخبار استان‌ها