۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81253807
T T
۰ نفر
ماندگاری مسافران دراستان مركزی راهبردمحوری ستاد خدمات سفرتابستان است

اراك- ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: ماندگاری مسافران در این استان مهمترین راهبرد ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان است.

'سید احمد حسینی' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:با پایان ماه مبارك رمضان و در آستانه عید سعید فطر بسیاری از مردم روزه دار ایران خود را برای سفر آماده می كنند و استان مركزی با جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و زیارتی باید سهم خود را از ماندگاری مسافران داشته باشد.

وی ادامه داد: استان مركزی به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و واقع شدن در كریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب كشور پذیرای حجم بالای مسافر عبوری است و با برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی پیش بینی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانه تلاش است تعداد بیشتری از این مسافران در استان اقامت كنند و به صورت حرفه ای از دیدنی های طبیعی، تاریخی و مذهبی این خطه بهره ببرند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اظهار كرد: 40 اقامتگاه شامل شش هتل، 12 مسافرخانه و 32 مدرسه در نقاط مختلف استان مركزی آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مركزی به صورت متمركز و با استفاده از امكانات و خدمات دستگاه‌های عضو و مرتبط با موضوع سفر در طول تابستان وظیفه هماهنگی و ساماندهی ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران بر عهده دارند.

حسینی بیان كرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مشتمل بر 9 كمیته است كه اعضای محوری آن را جمعیت هلال احمر، اداره كل حمل و نقل و پایانه ها، نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشكده علوم پزشكی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تشكیل می دهند.

وی اظهار كرد: تمام تلاش اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی این است كه با معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و زیارتی گام بزرگی در راستای جذب گردشگر بردارد.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: مجموعه بازار تاریخی، مدرسه سپهداری، حمام چهار فصل، و موزه های سلطان آباد، حسن پور و خاكباز اراك، بیت تاریخی امام راحل در خمین، بازار نراق و مسجد و تكیه شش ناو تفرش و بازار و مسجد جامع ساوه از جمله جاذبه های شاخص گردشگری استان مركزی به شمار می روند كه باید با تبلیغات گسترده در راستای شناساندن این بناها به مسافران اقدام شود.

حسینی اضافه كرد: همچنین شناساندن آثار هنرمندان فعال بخش صنایع دستی استان مركزی نیز از قبیل میناكاری، قلم زنی و منبت كاری به گردشگران نقش بسیار موثری در ماندگاری مسافران در نقاط مختلف استان مركزی دارد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین تالاب میقان، منطقه حفاظت شده هفتادقله، مناطق حفاظت شده شراء و وفس، منطقه حفاظت شده سربند ، غار نخجیر و سرچشمه و آبگرم محلات از مهمترین جاذبه های طبیعی استان مركزی به شمار می روند كه در صورت معرفی مناسب نقش بسزایی در جذب گردشگر دارند.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مركزی در ادامه از برگزاری جشنواره گل و گیاه محلات خبر داد و گفت: این جشنواره در شهریورماه سال جاری و با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و معرفی تولیدات و بازاریابی برای صادرات محصولات این شهرستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: همچنین جشنواره انگور نیز در پایان شهریورماه امسال در روستای هزاوه برگزار می شود كه این جشنواره نیز می تواند در جذب گردشگران و معرفی استان مركزی به نقاط مختلف ایران و جهان نقش به سزایی ایفا كند.

تاكنون بیش از دوهزار اثر تاریخی ، طبیعی و مذهبی در استان مركزی شناسایی شده كه 800 مورد آن در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.ك/3

7115/560/

سرخط اخبار استان‌ها