۵ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۰۴
کد خبر: 81252741
T T
۰ نفر

افغانستان روز دوشنبه را عید سعید فطراعلام كرد

۵ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۰۴
کد خبر: 81252741
افغانستان روز دوشنبه را عید سعید فطراعلام كرد

كابل – ایرنا – وزارت حج و اوقاف افغانستان یكشنبه شب در بیانیه ای روز دوشنبه را روز عید سعید فطر در این كشور، اعلام كرد.

به گزارش ایرنا 'داعی الحق عابد'، معاون وزارت حج و اوقاف افغانستان یكشنبه شب اعلام كرد روز دوشنبه مصادف با عید سعید فطر در افغانستان خواهد بود.

مردم مسلمان افغانستان از عید سعید فطر با آداب و رسوم كهن خود به گرمی استفبال می كنند و در این روز با ظاهری آراسته، پس از ادای نماز عید و زیارت قبور به دست بوس بزرگان می روند و قدردان نعمت های خداوند می شوند.

مسلمانان در افغانستان كه همدوش با دیگر مسلمانان جهان در ماه مهمانی خدا از نعمت های باریتعالی بهره برده اند و دوری از گناه را تمرین كرده اند، بعد از طلوع آفتاب، با قلب هایی آكنده از ایمان و امید در محل ها و مراكز برپایی نماز عید فطر حضور می یابند و پیشانی بر زمین می گذارند و قدردان خالق هستی می شوند.

در روز عید فطر در افغانستان، مردم به دیدار بزرگ خاندان می روند و عید فطر را تبریك می گویند و طلب حلالیت می كنند.

در این روز كسانی كه قبل از عید یكی از بستگان خود را از دست داده اند، پذیرای مردمانی هستند كه برای دلداری به منزل آنها رفته اند.

كودكان و نوجوانان نیز در این روز فرخنده كه لباس های نو و آراسته به تن دارند از عیدی فامیل، آشنایان و همسایگان بهره مند می شوند و در جشن های این عید اسلامی كه از تعطیلات رسمی در افغانستان به شمار می رود و سه روز تعطیل است، شركت می كنند.

در جای جای افغانستان صبح روز عید، مسلمانان با سرزدن آفتاب راهی عیدگاه ها و مصلی ها می شوند و در وحدتی كم نظیر با برپایی نماز عید فطر برای شادی از توفیق یافتن به انجام تكلیف، یكدیگر را در آغوش می گیرند و به اصطلاع افغان ها 'عید تبریكی' می گویند.

آساق/1501

سرخط اخبار جهان