۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81245516
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی درباره افزایش قیمت نهاده های كشاورزی و نیز توجه به تولید محصولات ارگانیك در كشور قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان درباره افزایش قیمت نهاده های كشاورزی و نیز سوال علی ایرانپور نماینده مباركه درباره علت كوتاهی وزارت جهاد كشاورزی در تولید محصولات سالم و ارگانیك در دستور كار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس قرار داشت.

پس از طرح سوال در جلسه علنی مجلس و توضیحات كامل حجتی درباره قیمت نهاده های كشاورزی، اقدامات انجام شده برای كاهش ریسك تولید محصولات كشاورزی و برنامه ریزی برای تولید محصولات سالم و ارگانیك، این دو نماینده اعلام كردند كه از توضیحات وزیر جهادكشاورزی قانع نشده اند و از این رو توضیحات وزیر جهادكشاورزی به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد.

نمایندگان مجلس نیز با 130 رای موافق، 88 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه علنی اعلام كردند كه توضیحات وزیر قانع كننده است.

حجتی به نمایندگان گفت كه قیمت نهاده های كشاورزی در دولت یازدهم افزایشی نداشته است و هرگونه افزایش در قیمت سموم شیمیایی تحویلی به كشاورزان بر اساس مصوبه دولت دهم انجام می شود.

وی همچنین درباره مصرف سموم شیمیایی در تولید محصولات كشاورزی متذكر شد كه میزان مصرف سموم در ایران نسبت به متوسط جهانی كمتر است.

سیام**9103**2025**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست