۴ تیر ۱۳۹۳، ۲۱:۲۸
کد خبر: 81215746
T T
۰ نفر
مديركل بازرسي بوشهر: زمين خواري به اشكال مختلف دراين استان وجود دارد

بوشهر- ايرنا - مديركل بازرسي استان بوشهر گفت: زمين خواري يكي از مشكلاتي است كه در اشكال مختلف در اين استان وجود دارد.

به گزارش ايرنا، محمد آغاجاري روزسه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: تغيير كاربري زمين و تملك اراضي دولتي بيشترين تخلفات را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.

وي بيان كرد: بيش از540 هكتار اراضي كشاورزي استان به صورت غيرقانوني تغيير كاربري شده طوري كه فقط در يك مورد 124 هكتار براي صنعت تغيير كاربري صورت گرفت اما در يك مسير غيرقانوني نه تنها براي صنعت مورد استفاده قرارنگرفت بلكه براي مصارف مسكوني تفكيك شده است.

مديركل بازرسي استان بوشهر بيان كرد: بيش از400 هكتار اراضي دولتي با بي دقتي و همراهي برخي كاركنان دولت تملك شده و سند گرفته اند كه پرونده هاي آن تشكيل شده است.

آغاجاري افزود: در يك از شهرستان هاي استان شخصي مدعي 600 هكتاراز زمين هاي دولتي بود كه پس از بررسي ها يك و نيم هكتاراز مستثنيات اعلام و مابقي از اراضي دولتي تشخيص داده شد.

وي اضافه كرد: مشكل ديگر استان بوشهر مربوط به بخش آب است كه استفاده آب آشاميدني در موارد صنعتي، دامداري ها و بلوك زني ها مورد استفاده قرار مي گيرد و با وجود خشكسالي هاي متوالي مردم را دچار مشكل مي كند و در اين باره نيز به مسوولان مربوط تذكراتي داده شده است.

آغاجاري بيان كرد: دربخش سرپرستي ها و دوشغله ها نيز در چند مورد با تذكر اصلاح شد و برخي ديگر كه به ادامه كار اصرار داشتند، پرونده تشكيل و به مراجع ذي صلاح ارسال شده است.

مديركل بازرسي استان بوشهر در باره فعاليت هاي سال گذسته اين اداره كل اظهاركرد: سال گذشته با بازرسي هاي صورت گرفته 543 هزار ميليارد ريال مناقصه دراستان بوشهرلغو يا تجديد شد.

وي افزود: در بخش مناقصات درسال 92 يكهزار و89 مورد مزايده و مناقصه بررسي شد و در985 مورد با نظارت مستقيم كارشناسان اين اداره برگزار كه در 312 مورد تذكر شفاهي و كتبي داده شد.

وي اضافه كرد: در سال هاي قبل ناظران سازمان بازرسي فقط در هنگام برگزاري مناقصه حضور مي يافتند ولي از سال گذشته بازرسان در همه مراحل حضور و نظارت دارند.

مدير كل بازرسي استان بوشهر گفت: درسال 92 در بازرسي هاي انجام شده بيش از960 ميليارد ريال مطالبات دولت ازادارات وصول و به حساب دولت واريز شده است.

وي يادآورشد: همچنين در اين مدت از تضييع 47 ميليارد ريال بيت المال جلوگيري شد.

آغاجاري اظهاركرد: پيشگيري از وقوع جرم يكي از قواعدي است كه هميشه مورد نظر است و همه تلاش سازمان بازرسي اين است كه پيش از اين كه تخلفي در دستگاه هاي دولتي صورت گيرد، از وقوع آن پيشگيري شود.

وي افزود: دراين ارتباط هر ساله حدود30 درصد از برنامه ها را برنامه هاي نظارتي پيشگيرانه تشكيل مي دهد.

مديركل بازرسي استان بوشهر گفت: درسال گذشته در بسياري از ادارات و بيشتر به درخواست خودشان دوره هاي آموزش قوانين و مقررات برگزاري مناقصه ها و قراردادها برگزار شد.

وي افزود: همچنين سامانه ملي مناقصه ها به روز شده است و در سراسر استان بوشهر هر دستگاهي قصد برگزاري مناقصه داشته باشد بايد از اولين مراحل، روند كار را در سامانه ثبت كند.

آغاجاري افزود: استفاده از تشكل هاي غيردولتي و سازمان هاي مردم نهاد نيز از برنامه هاي سال گذشته سازمان بازرسي بوده است.

وي يادآورشد: درسال گذشته 381 بازرسي شامل بازرسي هاي موردي، هيات هاي بارزسي مستقر و نظارت هاي مردمي از ادارات، نهادها و سازمان هاي دولتي در استان بوشهر صورت گرفته است. ك/2

632/539

سرخط اخبار استان‌ها