۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81164560
T T
۰ نفر
بيش از سه هزار ميليارد ريال اعتبار براي صندوق رفاه دانشجوئي مصوب شد

سمنان - ايرنا - رييس صندوف رفاه دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تصويب سه هزار و 190 ميليارد ريال اعتبار در سال جاري به اين صندوق براي امور رفاهي دانشجويان خبر داد.

'ناصر مطيعي' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در شهميرزاد افزود: اين اعتبار در سه موضوع وام شهريه، يارانه تغذيه به مراكز غيرانتفاعي و تجهيز و نوسازي و كمك به مرمت خوابگاهها هزينه مي شود.

وي با اشاره به كاهش اعتبارات اين صندوق در مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش بر اين است تا از طريق ايجاد ظرفيت هاي جديد كمبودها را برطرف كنيم.

وي با اشاره به اعتبار 570 ميلياردريالي يارانه تغذيه مراكز غير انتفاعي در سال 92 گفت : اين رقم در سال جاري با 150 ميليارد ريال كاهش به 420 ميليارد ريال رسيده است.

مطيعي گفت: اين در حالي است كه در سال 92 از كل اعتبار تنها قريب 57 درصد آن تخصيص يافت.

وي پرداخت وام شهريه را از اولويت هاي اين صندوق داست و گفت: تنها يك سوم از جمعيت يك ميليون نفري دانشجويان شهريه اي از تسهيلات برخوردار مي شوند و براي تامين وام همه دانشجويان بايد اعتبارات صندوق با رشد 5.2 برابري به شش تا شش هزار و 400 ميليارد ريال افزايش يابد.

وي گفت: اين صندوق در 21 كد وام تسهيلات را به دانشجويان پرداخت مي كند كه تمام نيازهاي دانشجويان را پوشش مي دهد.

رييس صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود : وام دانشجويي در يك سال در ميان بايد 20 تا 30 درصد افزايش يابد كه اين امر در سال جاري نيز تحقق مي يابد.ك/3

599/608

سرخط اخبار استان‌ها