۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۲۱
کد خبر: 81149604
T T
۰ نفر

قضات كهریزك تا پایان شهریور رای خود را می گیرند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۲۱
کد خبر: 81149604
قضات كهریزك تا پایان شهریور رای خود را می گیرند

تهران - ایرنا - وكیل مدافع قاضی حداد یكی از متهمان پرونده موسوم به قضات كهریزك گفت: با توجه به آغاز مطالعه پرونده توسط قضات دیوان به احتمال زیاد احكام متهمان این پرونده تا پایان نیمه نخست امسال صادر می شود.

'محمد اصلانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی ایرنا افزود: در آخرین مراجعه ای كه به دیوان عالی كشور داشتم اعلام شد كه مطالعه پرونده آغاز شده است.

وكیل مدافع قاضی حداد اضافه كرد: هر سه قاضی شعبه باید پرونده را مطالعه و نظر خود را اعلام كنند كه با توجه به حجم زیاد پرونده، مطالعه آن قدری زمان می برد.

پیشتر گفته می شد شعبه ای كه پرونده قضات كهریزك به آن ارجاع شده، مستشار ندارد و به همین دلیل رسیدگی به پرونده یاد شده به تاخیر افتاده است.

نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به قضات كهریزك روز سه شنبه هشتم اسفند سال 1391 در شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

هیات قضایی این پرونده كه شامل پنج قاضی به ریاست قاضی مدیر خراسانی بودند، در نهایت پس از گذشت 11 جلسه ابتدای خرداد سال 92 ختم دادرسی را اعلام كردند.

بعد از حدود یك ماه از اعلام ختم دادرسی، ابتدای مرداد سال 1392 شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران، احكام متهمان این پرونده را صادر كرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه همان موقع اعلام كرد تا زمانی كه احكام متهمان قطعی نشود، نمی توان جزییات آن را اعلام كرد.

در نهایت پس از گذشت 20 روز، پرونده با اعتراض هر سه متهم این پرونده و دو نفر از شاكیان به احكام دادگاه، برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به شعبه 9 دیوان عالی كشور ارجاع شد.

اكنون نزدیك به 9 ماه از ارسال پرونده قضات كهریزك به دیوان عالی كشور می گذرد و این پرونده جزء پرونده هایی است كه در سال 92 به سرانجام نرسید.

البته هنوز شكایت شاكیان این پرونده پایان نیافته و بخشی از این پرونده با شكایت خانواده مرحوم روح الامینی از سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل در شعبه 15 دادسرای كاركنان دولت قرار دارد.

روح الامینی می گوید كه اتهام معاونت در قتل در این بخش از پرونده هنوز به مرتضوی تفهیم نشده است.

اجتمام(4)**9140**1436
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه