۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81149366
T T
۰ نفر
جهانگیری: نیروهای مسلح با برهم زنندگان امنیت كشور قاطعانه برخورد می كنند

تهران - ایرنا - «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در واكنش به موضوع ربوده شدن «حامد صداقتی» ملی پوش تیم شمشیر بازی ایران در استان سیستان و بلوچستان گفت: به طور قطع كسانی كه سعی می كنند امنیت كشور را به هم بزنند، با برخورد قاطع نیروهای مسلح روبه رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جهانگیری عصر امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد موضوع گروگانگیری اخیر و اینكه چه وقت استان سیستان و بلوچستان امن می شود؟ اظهار داشت: سیستان و بلوچستان امن است و ایران به جهت امنیت در منطقه خاورمیانه، آسیا و حتی دنیا از این نظر وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: از نظر شاخص های امنیتی، كشور ایران دارای شاخص های بسیار خوبی است ولی ما این حد را قبول نداریم.

معاون اول رییس جمهوری اضافه كرد: دشمنان خیلی سعی می كنند كه در ایران ناامنی ایجاد كنند اما آنها این آرزو را حتما به گور خواهند برد چرا كه مردم ایران حضورشان برای حفظ امنیت حضوری جدی است.

جهانگیری افزود: مرزنشینان ما با هر مذهب و سلیقه ای در یك موضوع اتفاق نظر دارند و آن اینكه باید امنیت كشور حفظ شود.

معاون اول رییس جمهوری تصریح كرد: حتما نیروهای مسلح برخورد قاطع خواهند كرد و ان شاءالله شاهد موارد دیگری نخواهیم بود.

وی ادامه داد: به هر حال در یك كشور 80 میلیونی نمی شود گفت كه در هیچ نقطه اش اتفاقی نیفتد.



** توسعه فرهنگ و اقتصاد مكمل یكدیگر است

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بازدید وی از سازمان اسناد و كتابخانه ملی گفت: ایران كشوری بزرگ با تمدنی بسیار غنی است و آثار فیزیكی و میراث فرهنگی كه از قدیم مانده است و رسالت حراست از آنها به عهده میراث فرهنگی و همه آحاد ملت است.

وی افزود: آثار مكتوب ایران نیز فضای بسیار گسترده و وسیعی است كه این آثار بسیار فاخر است و بخشی از آن در اختیار كتابخانه ملی قرار دارد كه باید بخوبی از آنها نگهداری شود.

جهانگیری افزود: مجموعه كتب فارسی گسترده ای نیز در كتابخانه ملی موجود است كه این مجموعه امكان وسیعی برای فعالیت های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار دانشجویان، محققین و كسانی كه به دنبال علم و دانش هستند قرار می دهد.

وی افزود: سال فرهنگ و اقتصاد در واقع به این معناست كه توسعه بدون فرهنگ امكان ندارد و توسعه واقعی وقتی محقق می شود كه در آن توسعه فرهنگی نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه توسعه فرهنگی و اقتصادی مكمل یكدیگر هستند گفت: هم اقتصاد می تواند به توسعه فرهنگی كشور كمك كند و هم توسعه فرهنگی می تواند پیش برنده توسعه اقتصادی باشد.

جهانگیری اظهار امیدواری كرد كه در سال جاری بتوانیم هم به مسایل فرهنگی كشور پرداخته و موانع پیش روی این بخش را برطرف كنیم و هم به توسعه اقتصادی توجه كنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر امروز از سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بازدید كرد كه در این بازدید «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سید رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی وی را همراهی می كردند.

سیام(3)**9189**ن.س**1572 **1449

سرخط اخبار سیاست