۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81141210
T T
۰ نفر
سازمان نظام مهندسی البرزبیشتر به وظایف خودتوجه كند

كرج- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر كرج گفت: سازمان نظام مهندسی استان البرز بیشتر به وظایف خود توجه كند.

'محمود دادگو' روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز افزود:سازمان نظام مهندسی وظایف متعددی برعهده دارد كه بخشی از آن نظارت برساخت وسازها است.

این مسوول ادامه داد: با وجود این سازمان نباید تخلفات در ساخت و سازها بالا رود اما این سازمان هیچ دخالتی نكند.

دادگو خاطرنشان كرد: دررابطه با ساخت وسازهای غیر مجاز دركلانشهر كرج همواره شورا و شهرداری زیر سووال می روند در حالی كه با نظارت درست و اصولی مهندسان ناظر این تخلفات از بین می رود.

وی افزود: نظارت بر حفاری های سطح شهرازمواردی است كه باید سازمان نظام مهندسی به آن ورود كند.

رییس شورای اسلامی شهر كرج با اشاره به اینكه سازمان نظام مهندسی یك تشكل مردم نهاد رسمی و ثبت شده در استان و كشوراست، گفت:دخالت و نظارت این سازمان می تواند بسیاری از مشكلات و موازی كاری ها را كاهش دهد.

دادگو بیان كرد: اكنون با یك چالش و دغدغه در زمینه زلزله مواجه هستیم و باید سازمان نظام مهندسی در این عرصه كارهای پیشگیرانه انجام دهد.

وی تصریح كرد: دربخش حمل و نقل، قطارشهری، بافت های فرسوده، حفظ و توسعه فضاهای سبز نیز سازمان نظام مهندسی باید ورود كند.

رییس شورای اسلامی شهر كرج گفت: دربحث اصلاح هندسی معابر كرج ، شهرداری سلیقه ای عمل می كند و انتظار می رود سازمان نظام مهندسی دراین زمینه نظر بدهد.

دادگو یاد آورشد:عزم ملی بدون مدیریت جهادی نمی تواند راه به جایی ببرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی كرد.

رییس شورای اسلامی شهركرج با بیان اینكه شهرداری سرگرم پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی است و این وظیفه سازمان نظام مهندسی است كه فعالیت های این دستگاه اجرایی را رصد كند .



***برخی مهندسان ناظربا عوامل ساخت و سازهای غیر مجاز همكاری می كنند



' حجت الله غلامرضایی' رییس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهركرج در این نشست گفت: همانطور كه مهندسان ناظر انتظاراتی از شورا و شهرداری دارند ما نیز از آنان انتظار داریم كه در نظارت ها اصولی عمل كنند.

وی با اشاره به ناهمگونی سیمای شهری كرج اظهار كرد: این امراز عواقب ساخت وسازهای غیرمجاز و غیر اصولی است.

غلامرضایی گفت : برخی مالكان املاك با ساخت وسازهای غیر اصولی سیمای شهری كرج را مخدوش كرده اند.

*** برای اجرای پروژه های شهری از مهندسان ناظر كمك گرفته شود

'مریم قهرمانی 'نایب رییس كمیسیون حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر كرج گفت:طرح تفصیلی كرج دارای نقایص مختلفی است كه مهندسان ناظر در این زمینه تاكنون هیچ گونه نظارت و دخالتی نكرده اند.

وی ادامه داد:برای باز بینی طرح تفصیلی كرج باید از تجارب و تخصص مهندسان به خوبی استفاده شود.

***شورا ونظام مهندسی می توانند از ظرفیت های یكدیگر استفاده كنند

'مجید كاویانی 'عضو دیگر شورای اسلامی شهر كرج نیز دراین نشست با تاكید بر استفاده از تخصص مهندسان ناظر در پروژه های عمرانی و شهری گفت: اكنون این باور در مدیریت شهری كرج وجود ندارد و باید بتوانیم از خدمات بدنه سازمان نظام مهندسی به خوبی استفاده كنیم .

'مهدی حاجی قاسمی 'رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز گفت: ما اكنون این آمادگی را داریم تا در اجرای پروژه های عمرانی به شورا و شهرداری كرج مشورت بدهیم.

این مسوول خاطر نشان كرد: سازمان نظام مهندسی استان البرز نوپا است اما تجاربی كه دركانون مهندسان بود به این سازمان منتقل شده است.

حاجی قاسمی با اشاره به اینكه اكنون سازمان نظام مهندسی با هفت رشته عمران، شهرسازی، معماری ، مكانیك ، برق ، ترافیك و نقشه برداری در این كلانشهر فعال است افزود: اقدامات مناسبی برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل این سازمان انجام شده است .

وی اظهار كرد: از سال گذشته خدمات مهندسی را از كانون مهندسان به سازمان منتقل كردیم و این كانون كه قبلا فقط برای شهر كرج فعالیت می كرد اكنون از شهرستان نظرآباد تا گرمدره نیز فعالیت می كند و همه نقشه ها در این سازمان به ثبت می رسد.

وی ادامه داد: ما تعامل مثبتی با شهرداری كرج داریم كه با راه اندازی دفتر فنی مشترك، زمان صدورنقشه و پروانه ساختمان در این شهر به حداقل رسیده است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز اظهار كرد: این سازمان برای انجام بخشی از كارهای فنی شهرداری كرج آماده است و در اجرای مقررات ایمنی و زیبایی شهری و ساختمان به مدیریت شهری كرج كمك می كند.

'محسن خیری' نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی استان البرز گفت: اگر همكاری مدیریت شهری كرج با این سازمان بیشتر نشود، كارها مغفول می ماند.

وی با اشاره به اینكه به تنهایی سازمان نظام مهندسی نمی تواند برای كیفیت بخشی به طرحهای عمرانی و مهندسی كاری انجام دهد، اظهار كرد: برای شهری آباد و مستحكم سازمان نظام مهندسی نیازمند همكاری شورا و شهرداری است .

سازمان نظام مهندسی استان البرز سه سال پیش فعالیت خود را آغاز كرد و اكنون 12هزارمهندس درهفت رشته عضو آن هستند.ك/4

7410/ 691

سرخط اخبار استان‌ها