۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81136691
T T
۰ نفر
ساختار كنونی نظام بین الملل ساختاری در حال گذار است

تهران- ایرنا - یك استاد دانشگاه و كارشناس مسایل سیاسی، ساختار كنونی نظام بین الملل را ساختاری در حال گذار قلمداد كرد و گفت: كوچك ترین اتفاق در گوشه ای از جهان باعث آشوب در نقطه ای دیگر از جهان خواهد شد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی نهاجا، دكتر «مهدی مطهرنیا» در مراسم آگاه سازی سیاسی فرماندهان و مسوولان فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی، ضمن بررسی روند تحولات بین المللی، درك بیشتر از رخدادهای گوناگون را نیازمند شناخت ساختار نظام بین الملل دانست.

این كارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: ما اكنون در یك ساختار در حال گذار كه مخالف ثبات است، زندگی می كنیم و بر اساس این تئوری، در ساختار در حال گذار باید همیشه با مدیریت بحران كه نیازمند انسجام و اتحاد ملی است جوامع را اداره كرد. چون مدیریت سنتی دیگر جوابگو نخواهد بود.

مطهر نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره توافق هسته ای ایران با گروه موسوم به 1+5 خاطرنشان كرد: توافق ژنو 3، یك توافق در حال گذار است كه بهترین گزینه كشور ما در این شرایط بوده است.

وی تصریح كرد: پرونده هسته ای ایران یك پرونده ملی است كه هزینه آن را تك تك ملت ایران می پردازند.

این استاد دانشگاه افزود: تصور اشتباهی است اگر فكر كنیم پرونده هسته ای ایران در حال حل شدن است زیرا آمریكا نشان داده كه همیشه دنبال بهانه بوده و از جمله آن بهانه تراشی ها می توان به پرونده حقوق بشر، تروریسم و برنامه موشكی ایران اشاره كرد.

اجتمام**7268**1336

سرخط اخبار سیاست