۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81131675
T T
۰ نفر
كمبود آب مشكل اصلي زيست محيطي ايران در سي سال آينده

اهواز- ايرنا - عالي ترين نماينده مقيم سازمان ملل متحد در ايران گفت: كمبود آب مهم ترين مشكل زيست محيطي كشور ايران در سي سال آينده خواهد شد

به گزارش دوشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان،'گري لوييس 'در ديدار روز گذشته خود از تالاب شادگان افزود: بررسي هاي انجام شده بر روي درياچه اروميه و تالاب هامون نشان دهنده اين است كه با محدوديت زماني كه وجود دارد بايد به فكر راه حلي براي حل مشكل كمبود آب در كشور ايران بود.

وي مشكل اصلي زيست محيطي ايران را كم آبي، آلودگي هوا و خشك سالي اعلام كرد و بيان داشت:در اين زمينه از سازمان ملل درخواست كمك شده و در همين راستا ميزگردي در اسفند پارسال درخصوص تالاب هاي درحال خشك شدن ايران و راه هاي نجات تالاب ها برگزار شد.

نماينده مقيم سازمان ملل در ايران افزود: نتيجه اين ميزگرد درآينده نزديك دراختيار سازمان حفاظت محيط زيست ايران قرار خواهد گرفت.

لوييس همچنين از برگزاري نشست بين المللي با حضور كشورهاي منطقه درخصوص پديده گردوغبار و طوفان در كشور بحرين خبرداد و گفت: اين نشست با حضور مسولان و مقامات كشورهاي درگير با پديده گردوغبار در كشور بحرين به منظور ارائه راهكار مناسب در هفته آينده برگزار مي شود.

همچنين در جريان اين ديدار مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان، ايران را از جمله 10 كشور برخوردار دنيا در زمينه تنوع زيستي برشمرد و گفت:خوزستان داراي اقليم كوهستاني، دشتي و تالابي است و وجود 5 رودخانه پرآب كشور باعث تنوع اكوسيستمي اين استان شده است

'احمد رضا لاهيجان زاده 'افزود:سالانه بيش از 13ميليون تن محصولات كشاورزي در خوزستان توليد مي شود كه نزديك به 25 درصد نياز كشور را تامين مي كند.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان با معرفي پتانسيل هاي مهم زيست محيطي و كشاورزي استان خوزستان از نماينده سازمان ملل خواست تا در زمينه حفاظت از محيط زيست استان با استفاده از منابع بين المللي مشاركت داشته باشند.

نماينده مقيم سازمان ملل در ايران در سفر به خوزستان از تالاب شادگان و اجراي پروژه خط انتقال آب رودخانه كارون به تالاب شادگان ديدار كرد.ك /1/7161/641

سرخط اخبار استان‌ها