۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81126604
T T
۰ نفر
تشكيل كارگروه صنعت و دانشگاه رشد اقتصاد كشور را تقويت مي كند

زنجان- ايرنا- نايب رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: تشكيل كار گروه ارتباط صنعت و دانشگاه علاوه بر حضور مراكز دانشگاهي و پژوهشگران رشد اقتصاد كشور را تقويت مي كند.

به گزارش ايرنا محمد رضا خانمحمدي روز پنجشنبه در شوراي برنامه ريزي استان زنجان، افزود: هم اكنون كارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس شوراي اسلامي با هدف ايجاد رابطه معنادار و موثر مراكز دانشگاهي و پژوهشگران تشكيل شده است.

وي يادآورشد: همچنين پنج كميته گاز، نفت و پتروشيمي، انرژي هاي نو، صنعت، معدن و صنايع معدني و درنهايت اقتصاد و بيمه و سلامت در زيركارگروه صنعت و دانشگاه تشكيل شده است.

خانمحمدي افزود: با تشكيل اين كارگروه و كميته هاي تخصصي، موانع شناسايي ، احصا و راهكار هاي لازم نيز ارايه خواهد شد.

وي اظهار كرد: اين اقدامات مي تواند به راه اندازي سه هلدينگ بزرگ صنعتي در كشور منجر شود و در اين ميان نقش مراكز دانشگاهي و پژوهشگران بيش از گذشته ملموس تر خواهد شد.

نماينده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شوراي اسلامي، گفت: پژوهشگران صرفا به عنوان مشاور در پروژه هاي مختلف صنعتي حضور داشتند و تصميم گيري اين افراد در اين كميته ها مي تواند رويكرد توسعه اي كشور را ارتقا دهد.

وي يادآورشد: آسيب شناسي علل عدم موفق ارتباط صنعت و دانشگاهها از جمله مسائلي است كه در اين كار گروهها پيگيري خواهد شد.

خانمحمدي همچنين به وضعيت شاخص هاي پروژه هاي عمراني اين استان اشاره كرد و افزود: برنامه ريزي ها بايد به گونه اي باشد كه پروژه هاي عمراني در موعد مقرر به اتمام برسد و به عدالت نيز توجه شود.

522/7320

سرخط اخبار استان‌ها