۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81119017
T T
۰ نفر

آموزش و پرورش رودان با كمبود معلم روبرو است

۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81119017
آموزش و پرورش رودان با كمبود معلم روبرو است

رودان- ايرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش رودان از كمبود 74 دبير در مقطع متوسطه اول براي سال تحصيلي 94-93 خبر داد.

به گزارش شنبه ايرنا' نادر صفايي با اشاره به در پيشرو بودن سال تحصيلي جديد و سازماندهي نيروي انساني بيان كرد: با توجه به تعداد كلاس ها، ايجاد پايه هاي دوم، افزايش جمعيت دانش آموزي و همچنين ترخيص نيروهاي وظيفه؛ دوره متوسطه اول با يك هزار و 768 ساعت كمبود اضافه تدريس؛ معادل 74 نفر نيرو روبرو خواهد بود.

وي با بيان اينكه بيشترين كمبود تعداد دبير در دروس عربي، ادبيات فارسي، رياضي، فيزيك و شيمي به چشم مي خورد؛ اظهار اميدواري كرد: در سال تحصيلي جديد با بكار گيري نيروهاي اداري و اضافه تدريس، اين مشكل برطرف شود.

صفايي در ادامه با اعلام زمان برگزاري آزمون هاي سال تحصيلي 93-92 از آغاز امتحانات داخلي مدارس از 20 ارديبهشت ماه خبر داد و افزود: امتحانات پاياني مدارس مقطع ابتدايي، 27 ارديبهشت ماه كليد خواهد خورد.

اين مسوول ادامه داد: آزمون هاي نهايي مقطع متوسطه اول و دوم و پيش دانشگاهي از 27 ارديبهشت، آزمون هاي مهارت هاي كار و دانش؛ بيستم و آزمون هاي هنرستان ها از 27 ارديبهشت آغاز مي شود.

وي ايجاد فضاي امن، سالم و آرام براي برگزاري آزمون ها و موفقيت دانش آموزان را مهمترين اولويت كاري نظام تعليم و تربيت در روزهاي پاياني سال تحصيلي برشمرد و اضافه كرد: آموزش و پرورش سخت در تلاش است تا با ايجاد بستر و زمينه هاي لازم؛ امتحانات پايان سال با كيفيت مطلوب و بدور از هر گونه مشكل برگزار شود.

صفايي در پايان از تلاش و هماهنگي هاي لازم در راستاي ايجاد فضايي امن و آرام براي برگزاري امتحانات پايان سال و موفقيت دانش آموزان خبر داد و خاطر نشان كرد: مدارس و سالن هاي برگزاري آزمون تا پايان نيمه اول ارديبهشت به سيستم هاي سرمايشي و ساير امكانات جهت برپايي آزمون هاي داخلي و نهايي تجهيز مي شوند.

هم اكنون بيش از بيست هزار دانش آموز در 200 آموزشگاه مقطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم در شهرستان رودان مشغول به تحصيل مي باشند. ك/3

7196/668

سرخط اخبار استان‌ها