۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81116552
T T
۰ نفر

ركابزنان حامي محيط زيست به نايين رسيدند

۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81116552
ركابزنان حامي محيط زيست به نايين رسيدند

نايين،اصفهان- ايرنا - نيما ترقي و مهدي اوجاقي دو تن از دوچرخه سواران جوان دوستدار محيط زيست وارد نايين در شرق استان اصفهان شدند.

ترقي روز پنج شنبه پس از ورود به نايين در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه سفر خود را از ششم فروردين از شهر مرزي سرخس و درياچه بزنگان شروع كرده است، گفت: مسافت 1300كيلومتري سرخس تا نايين را در مدت چهار روز ركاب زده ايم.

وي، شلمچه را مقصد نهايي خود بيان كرد و گفت: تا رسيدن به شلمچه يكهزار كيلومتر ديگر باقي است.

اين دوچرخه سوار دوستدار محيط زيست با اشاره به اينكه اين سفر با عنوان ركاب زني قطر كوير ايران آغاز شده است، گفت: اين سفر بوسيله دوچرخه و در حمايت از حقوق حيوانات با شعار سال بدون شكار آغاز شد.

وي افزود: به همين منظور از پناهگاه حيات وحش عباس آباد نايين كه يكي از اصلي ترين زيستگاه هاي يوزآسيايي سريع ترين دونده جهان مي باشد، عبور كرديم.

ترقي اظهار كرد: طوماري در طول 10 متر تحت عنوان تقاضاي سال بدون شكار، خطاب به رياست محترم محيط زيست كشور تهيه كرده ايم و در طول مسير از تمامي دوستداران محيط زيست براي امضاي آن دعوت مي كنيم.

در بخشي از متن طوماري كه اين دوچرخه سواران با خود حمل مي كنند و قرار است به امضاي دوستداران محيط زيست برسد خطاب به سازمان حفاظت محيط زيست كشور آمده است: ما دوستداران حفظ محيط زيست و علاقه مندان به حيوانات مجدانه مي خواهيم با توجه به وضعيت بحراني و رو به زوال حيات وحش و نظر اكثريت مراجع مبني بر حرام بودن شكار تفريحي حداقل به مدت يك سال صدور هرگونه پروانه شكار متوقف و سال 93 را در تمام كشور سال شكار ممنوع اعلام كنيد و فرصتي هرچند كوتاه براي تجديد قوا و تنفس در اختيار طبيعت نيمه جان و در حال احتضار قرار دهيد.

ترقي با اشاره به عبور اين دوچرخه سواران از استان هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و يزد گفت: امروز ( پنجشنبه ) وارد استان اصفهان شديم و اميدواريم كه با عبور از استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان ، در شلمچه به سفر خود پايان دهيم.

پ/ 7136/ 7132

سرخط اخبار ورزش