۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81112183
T T
۰ نفر

تونس در صدد خرید خودرو از ایران است

۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81112183
تونس در صدد خرید خودرو از ایران است

تهران - ایرنا - محمد علی فرشیشی مسوول بخش رسانه ای وزارت تجارت تونس امروز دوشنبه در یك گفتگوی رادیویی ابراز داشت كشورش برای تامین نیاز بازار خودرو خود قصد دارد از ایران و دیگر بازارهای آسیایی خودرو وارد كند .

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس ، فرشیشی ابراز داشت : تونس می خواهد به ناوگان خودروی خود كه خودروهای اروپایی به ویژه فرانسوی و ایتالیایی بخش عمده آن را تشكیل می دهد، تنوع ببخشد.

وی ابراز داشت : ما خودروهایی از ایران و كشورهای آسیایی وارد خواهیم كرد كه شهروند تونسی توانایی خرید آنها را داشته باشد.

تونس سالانه 45 هزار خودرو وارد بازار خود می كند كه اكثر آنها فرانسوی ، ایتالیایی و آلمانی هستند اما كاهش یافتن ارزش دینار تونس در برابر یورو باعث افزایش نرخ این خودروها در كشور گردید به گونه ای كه شهروند تونسی توانایی خرید و یا تعویض خودروی خود را ندارد .

هیاتی از بازرگانان ایرانی اخیرا از تونس دیدن به عمل آوردند و با مقامات تونس راههای تقویت همكاری دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند . در این هیات شماری از مسوولان دو شركت خودروسازی ایران خودرو و مبنا نیز حضور داشتند.

روی آوردن تونس در این مرحله به بازار ایران بیانگر پیشرفت روابط میان دو كشور است كه بیش از 30 توافقنامه و یادداشت تفاهم در ارتباط با همكاری اقتصادی و تجاری آن دو را به یكدیگر ربط داده است .

تونس و تهران امیدوارند مبادلات تجاری خود را به مرز 500 میلیون دلار برسانند . بدیهی است میزان مبادلات یاد شده در حال حاضر به دلیل كاهش یافتن صادرات فسفات تونس به ایران 300 میلیون دلار است .

خاورم ** 1487 **1547
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد