۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۱۶
کد خبر: 81105699
T T
۰ نفر

ناتو همكاري نظامي با روسيه را به حالت تعليق درآورد

۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۱۶
کد خبر: 81105699
ناتو همكاري نظامي با روسيه را به حالت تعليق درآورد

برلين - ايرنا - وزيران امور خارجه كشورهاي عضو ناتو روز سه شنبه در نشست خود در بروكسل، تصميم به تعليق همكاري هاي نظامي اين سازمان با روسيه گرفتند اما تاكيد كردند كه گفت و گو هاي سياسي با مسكو مي تواند همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري آلمان ( د.پ.آ) از بروكسل، وزيران امور خارجه ناتو همچنين با بررسي تحولات اخير در اوكراين و مواضع روسيه در قبال شبه جزيره كريمه بر تشديد همكاري هاي خود با اوكراين تاكيد كرده اند.

همكاري نظامي بين روسيه و ناتو تاكنون با مديريت مجموعه اي به نام ' شوراي ناتو و روسيه' صورت مي گرفت.

ناتو گفت كه با وجود تعليق همكاري هاي نظامي اش با مسكو، تماس هاي دو طرف مي تواند در چارچوب شوراي ناتو و روسيه و در سطح سفيران همچنان ادامه داشته باشد و در وهله اول نيز با تبادل نظر در مورد اوكراين انجام شود.

بر اساس تصميم امروز وزيران امور خارجه عضو ناتو، در نشست آينده اين سازمان كه قرار است ماه ژوئن - خرداد- برگزار شود، موضوع رابطه روسيه و ناتو همچنان در دستور كار بوده و مورد بازنگري قرار خواهد گرفت.

در همين راستا، يك سخنگوي ناتو در گفت و گو با خبرگزاري آلمان از برنامه ريزي اين سازمان نظامي براي استقرار احتمالي نيروها و يا تقويت قابليت هاي نظامي خود در كشورهاي هم پيمان شرق اروپا خبر داد.

براساس اين گزارش، اختلاف نظر درمورد استقرار نيروهاي زميني در كشورهاي اروپاي شرقي از جمله مواردي است كه برنشست وزيران امور خارجه عضو ناتو در بروكسل سايه انداخته است.

اروپام** 2051** 1701 ** شبس 1551

سرخط اخبار جهان