۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۴۸
کد خبر: 81098998
T T
۰ نفر
پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی

تهران- ایرنا- رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم استان فارس و خانواده مكرم آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام تسلیت آورده است: خبر درگذشت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی كه در ایام حزن‌انگیز فاطمیه و در جوار حرم مطهر مولایش حضرت امیرالمومنین علی(ع) به دیدار معبود شتافت، موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.

رییس جمهوری افزوده است: این روحانی خدوم و خلیق كه سالیان طولانی از عمر پر بركت خود را در مسیر پاسداشت حریم ولایت و فرهنگ علوی صرف كرد، منشاء خدمات فرهنگی و اجتماعی فراوانی بود كه ثمرات آن در جامعه ماندگار و در آخرت، ذخیره پربار خواهد بود.

روحانی در این پیام اظهار داشته است: این جانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم قدرشناس استان فارس و خانواده مكرم آن مرحوم تسلیت عرض كرده از درگاه خداوند متعال،‌ برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان و بستگان صبر و اجر مسئلت دارم.

آیت الله سید محمد مهدی دستغیب كه هفته گذشته برای زیارت اعتاب مقدسه وارد كشور عراق شده بود، پس از زیارت ائمه بزرگوار در نجف، كربلا و كاظمین، مجددا دیشب به نجف اشرف بازگشت اما با بروز علائم اورژانسی و انتقال اولیه به درمانگاه و سپس به بیمارستان حكیم در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت.

وی متولد 1303 و برادرِ كوچك تر شهید محراب آیت الله دستغیب بود و سال ها در كسوت تولیت آستان مقدس احمدی (شاهچراغ) و اشراف بر مدارسه علمیه قوام، به خدمات دینی و اجتماعی اهتمام داشت.

سیام(1)1429 *1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست