۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۲۳:۳۴
کد خبر: 81095760
T T
۰ نفر
پاسخ روسيه به تحريم هاي آمريكا/مسكو 9 مقام آمريكايي را تحريم كرد

مسكو- ايرنا- روسيه در پاسخ به تحريم شماري از مقامهاي اين كشور از سوي آمريكا بخاطر سياست هاي مسكو در مساله اوكراين و كريمه، 9 مقام آمريكايي را تحريم كرد.

به گزارش ايرنا ، وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه در بيانيه اي فهرست مقامهاي آمريكايي مشمول تحريم روسيه را كه از سفر به اين كشور منع مي شوند منتشر كرد.

اين فهرست شامل 'كارولين آتكينسون' معاون دستيار امنيت ملي رييس جمهوري آمريكا، 'دانيل پايفر' و 'بنجامين رودز' دو دستيار رييس جمهوري آمريكا، 'هري ريد' رهبر فراكسيون اكثريت در سناي آمريكا،

'جان بينر' رييس مجلس نمايندگان كنگره آمريكا، 'روبرت مندس' رييس كميته امور خارجي سناي آمريكا مي شوند.

'جان مك كين' ،'مري لندرو' و دانيل كاوس' سه سناتور آمريكايي هم در فهرست تحريمي روسيه قرار دارند.

وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود اعلام كرده است: روسيه در پاسخ به انتشار فهرست تحريمي مقامهاي دولت و پارلمان روسيه بخاطر حمايت از همه پرسي كريمه از طرف آمريكا ، همين تعداد مقام آمريكايي را تحريم مي كند.

در ادامه بيانيه گفته شده است: بارها هشدار داديم تحريم وسيله اي متقابل است و مي تواند در صورت پاسخ به آمريكا هم ضربه بزند اما بنظر مي رسد طرف آمريكايي كوركورانه تاثير اين گونه شيوه ها را كه دوره آن بسر آمده است، باور دارد و نمي خواهد واقعيت ها را بپذيرد.

وزارت خارجه روسيه يادآوري كرده است: ساكنان كريمه از راه دمكراتيك و مطابق با معيارهاي بين المللي و منشور سازمان ملل به پيوستن به روسيه راي دادند و مسكو به اين انتخاب آنها احترام مي گذارد.

در بيانيه تاكيد شده است: روسيه به هر اقدام خصمانه پاسخ متقابل و شايسته مي دهد.

آمريكا روز 17 ماه مارس فهرستي از 20 مقام و سرمايه دار روس را كه مشمول تحريم هاي آمريكا ازجمله توقيف دارايي ها و منع سفر به اين كشور مي شوند ، منتشر كرد.

اروپام/2242 ** 1552

سرخط اخبار جهان