۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81089686
T T
۰ نفر

سنجش مدارك خارج از كشور با نظام آموزشي ايران

۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81089686
سنجش مدارك خارج از كشور با نظام آموزشي ايران

تهران - ايرنا - رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور تعيين سطح دانش افرادي كه در خارج از كشور تحصيل كرده اند مدارك آنها پس از ترجمه مورد سنجش و تطبيق با نظام آموزشي ايران قرار مي گيرد.

به گزارش روز يكشنبه وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادي اظهار داشت: هر شخصي كه دانشنامه اي در ايران دريافت مي كند و قصد دارد از آن در خارج از كشور استفاده كند ابتدا اين دانشنامه ترجمه مي شود و سپس براي بررسي سطح دانش آن فرد با نظام آموزشي كشور مورد نظر اين مدرك را مطابقت داده مي شود.

وي افزود: پس از بررسي هاي لازم و تعيين ميزان دانش فرد، ممكن است براي تكميل سطح دانش وي مواردي را تعيين كنند تا فرد امتحان دهد و در صورت قبولي بتواند مدرك كشور مورد نظر را دريافت كند.

رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حال اگر فردي بخواهد دانشنامه يا مدرك خود را كه در ديگر كشورها اخذ كرده با آموزش و پرورش و يا سيستم آموزشي ايران تطبيق دهد، نيز بايد چنين مراحلي را طي كند تا سطح دانش وي مورد بررسي قرار گيرد.

وي خاطر نشان كرد: درصورتي كه نياز باشد فرد مواردي را امتحان دهد تا مدرك وي مورد تاييد قرار گيرد آن موارد اضافه مي شود و در نهايت مدرك وي مورد قبول واقع مي شود.

فراهنگ (1)**1883

سرخط اخبار جامعه