ملت در سوگ رئیس جمهوری که دغدغه فرهنگ داشت

تهرن - ایرنا- وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، حضرت آیت الله رئیسی را به عموم مردم تسلیت گفت و اعلام کرد: امروز معلمان و دانش آموزان در سوگ رئیس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: شهادت خادم الرضا علیه السلام؛ حضرت آیت الله رئیسی در ایام متعلق به امام هشتم صلوات الله علیه ایران اسلامی را در سوگ و ماتمی بزرگ فرو برد و ایران اسلامی امروز رئیس جمهوری را از دست داد که در مردمی بودن و مردمداری مانند شهید رجایی در مظلومیت همانند شهید بهشتی و در مجاهدت بسان شهید سلیمانی می درخشید و تا همیشه به عنوان الگویی فراروی دولتمردان و خادمان مردم قرار خواهد داشت. از جمله افتخارات جمهوری اسلامی آن است که روسای جمهوری مانند شهیدان رجایی و رئیسی دارد که جان فدای ملت و جان نثار خدمت به مردم هستند.

در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است: امروز معلمان و دانش آموزان در سوگ رییس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد؛ اگر چه فرصت مغتنم خدمت در دوران ریاست جمهوری این شهید عزیز برای جامعه فرهنگی کشور کوتاه بود اما تاریخ، تحولات بزرگ و بی‌نظیر این دوران را در عرصه‌های عدالت آموزشی، توجه به شأن و منزلت معلمی، جهاد محرومیت‌زدایی، بازگشت به مسیر اصولی و بنیادین نظام تعلیم و تربیت و ده‌ها تحول بی‌سابقه و شگرف دیگر را هرگز از یاد نخواهد برد.

وزارت آموزش و پرورش شهادت رئیس جمهور حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کند و بر استمرار راه و کار و تلاش مضاعف در آن مسیر پیش‌رو با آن شهید عزیز عهد و پیمان می‌بندد.

رئیس جمهور مردمی در راه خدمت تا آخرین نفس ایستاد

معلمان بسیجی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی در راه خدمت و مجاهدت در امور مسلمین و آزادگان جهان تا آخرین نفس ایستاد.

در اطلاعیه سازمان بسیج فرهنگیان آمده است: راجعون رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی در راه خدمت و مجاهدت در امور مسلمین و آزادگان جهان تا آخرین نفس ایستاد و به فیض شهادت که برازنده خدمت گزاران به خلق است نائل آمد.

این اطلاعیه می‌افزاید: آیت الله رئیسی بعد از سال‌ها خدمت مخلصانه و مجاهدانه در میدان های مختلف خدمت به ملت ایران اسلامی به همراه وزیر امور خارجه خستگی ناپذیر که در این روزهای سخت برای حمایت از مردم مظلوم غزه از پایی ننشست و امام جمعه مردمی و بقیه همراهان آنان در شبی سخت، تلخ و سرد راه مجاهدان خدا را در پیش گرفتند و به سوی معبود پرکشیدند.

معلمان بسیجی تصریح کردند: ما معلمان بسیجی این ضایعه را محضر صاحب الامر (عج)، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مردم شریف ایران و تمام آزادگان جهان، تبریک و تسلیت عرض کرده و یاد این شهیدان، همیشه در برگ تاریخ این مرز و بوم حک خواهد شد و امروز نیز به فضل الهی و با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همت مسئولان و حمایت ملت شریف ایران زمین از این شرایط نیز عبور خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha