۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81079338
T T
۰ نفر
آلبوم موسيقي حبيب ساز و دونوازي سنتور و تنبك منتشر شد

تهران - ايرنا - آلبوم سه نوازي حبيب ساز به ياد حبيب الله بديعي و دونوازي سنتور و تنبك به بازار آمد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا ، شهرام ابوعامري(ويلن)، سيدشهرام ميرجلالي(تار) و سعيد رودباري به عنوان نوازنده (ضرب) در آلبوم حبيب ساز به ياد استاد حبيب الله بديعي هنرنمايي كرده اند.

اين آلبوم درفضاهاي دستگاه سه گاه و آواز اصفهان و بيات ترك با حالاتي كاملا ايراني برگرفته از ميراث معنوي و فرهنگي هنري عرضه شده است.

استاد فرهنگ شريف در يادداشتي در بروشور آلبوم حبيب ساز آورده است: با توجه دقيق به قطعاتي كه در موسيقي ملي ما اجرا مي شود به بهترين وجه مي توان به اهميت ويلن پي برد ، براي همه كشورها ويلن بصورت ساز ملي جاي خود را باز كرده و بخصوص حالات موسيقي ما با اين ساز بسيار زيبا ودلنشين به گوش مي رسد.

وي ادامه داد: اينجانب هنرمندان عزيز و گرامي كه در راه اين مهم پيگير هستند آرزوي موفقيت دارم و خوشحال هستم كه اين ظرفيت هاي موسيقايي به جوان ها منتقل شود.



** آلبوم دونوازي سنتور و تنبك كه به اجراي هفت دستگاه و پنج آواز با همكاري بهناز ذاكري و كامران يعقوبي اختصاص دارد در قالب 4 سي دي از سوي موسسه فرهنگي هنري نغمه هزار دستان منتشر شد.

بهناز ذاكري بعد از تاليف كتاب هاي شور شيدايي و پرواز كه شامل قطعات ضربي(پيش درآمد و رنگ) در تمام دستگاه هاي موسيقي ايراني بود اين آلبوم را منتشر كرد.

آثار ساخته شده حاصل چندين سال تمرين و آموزش خلاقيت بهناز ذاكري است و تماما برخواسته از حس، تكنيك و تغييرات در ريتم ها و تنوع در ملودي ها و داراي ويژگي خاص است.

وي گفت: در اين مجموعه كامران يعقوبي با نوازندگي تنبك من را همراهي كرده است كه ايشان با توانايي در نوازندگي و اخلاق پسنديده باعث هماهنگي بيشتر در اجراي قطعات شده است و همچنين از آقاي صادق نوري كه صدابرداري استوديو را به عهده داشته بسيار سپاسگزارم.

در اين مجموعه سعي شده كه ساختار يك آواز و يا يك دستگاه رعايت شود و به خوبي حس گردش به گوشه ها و يا تغيير مد و تغيير ريتم ها با ضرب آهنگ مترونوم تعيين شده در نظر گرفته شود كه از ميان مي توان به كرشمه و چهارپاره اشاره كرد .

كامران يغوبي در نقش نوازنده تبك بهناز ذاكري را در اين مجموعه همراهي مي كند.

فراهنگ (2) ** 9252**1588

سرخط اخبار فرهنگ