۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۶:۴۳
کد خبر: 81070781
T T
۰ نفر
بحران اوكراين و انتقاد كم سابقه فرانسه از روسيه درسازمان ملل

سازمان ملل، ايرنا- نماينده دائم فرانسه درسازمان ملل با انتقاد شديد از سياست هاي اعمالي روسيه در قبال بحران اوكراين به توجيحات نماينده روسيه در نشست امروز شوراي امنيت اشاره و با رد اين توجيحات گفت : فرانسه تمايلي به شركت در چنين بازيهاي كودكانه اي ندارد.

به گزارش ايرنا، جرالد آراد در نشست عصر دوشنبه شوراي امنيت به وقت محلي كه در بحران اوكراين اختصاص داشت، گفت : ويتالي چوركين مي گويد كه حضور نظامي روسيه در اوكراين براي حمايت از حقوق شهروندي مردم اين كشور توجيحاتي كودكانه است.

وي با تاكيد بر اينكه دولت فرانسه تمايلي به شركت در چنين بازيهاي كودكانه اي ندارد،خواستار خروج فوري نيروهاي روسيه از اوكراين شد.

وي در پاسخ به اظهارات نماينده روسيه كه در نشست امروز شوراي امنيت اعلام كرد ويكتور يانوكوويچ رييس جمهور سابق با ارسال نامه اي به ولاديمير پوتين خواستار اعزام نيروهاي نظامي روسيه به منطقه كريمه شده است، گفت :اين تصميمي نيست كه در كشور اوكراين گرفته شده باشد و كرملين براي اجراي مقاصد خود يك امضاي جعلي از رييس جمهور بركنار شده اوكراين گرفته تا بتواند به خاك اين كشور تجاوز كند.

آراد افزود دست خط رييس جمهوري كه از هيچگونه حمايتي در كشور خود برخوردار نيست، به طور طبيعي نمي تواند مشروعيت و ارزش قانوني داشته باشد.

نماينده دائم فرانسه نيز خواستار خروج فوري نيروهاي روسيه از اوكراين شد و گفت كه روسيه در صورتي كه تمايلي به حل اين بحران داشته باشد مي تواند از طريق مذاكره و گفتگو با مقام هاي رسمي اوكراين اختلافات خود را حل و فصل كند.

اروپام 2253 **1908

سرخط اخبار جهان