۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81066321
T T
۰ نفر
حقیقت پور: خبرهای خوبی برای رونق اقتصاد استان اردبیل در راه است

نیر ، اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای خوبی برای رونق و توسعه اقتصادی استان اردبیل در راه است.

منصور حقیقت پور روز شنبه در نشستی با اهالی نیر در مسجد جامع این شهر افزود: استان اردبیل توانمندی تولید خودروی سنگین را دارد و با همت مسوولان استان این كارخانه تكمیل و خط تولید اتوبوس دو كابین ، خط تولید مینی بوس دو در 5/7متر و خط تولید وانت دو كابین كمك دار در اردبیل راه اندازی می شود.

وی همچنین از موافقت سازمان انرژی اتمی برای استقرار واحدی از انرژی اتمی به عنوان پرتو دهی گاما سبلان برای استفاده در طب و درمان و نیز توسعه بخش كشاورزی استان خبر داد.

وی افزود: مجوز ایجاد پالایشگاه از وزارت نفت برای این استان اخذ و سرمایه گذاران این بخش مشخص شدند و توافق اولیه نیز انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، میرفخرالدین زاهد فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به قابلیت های نیر خواستار توسعه مناطق گردشگری و آب های گرم معدنی و تكمیل برخی پروژه های نیمه تمام به ویژه كمربندی ، سدهای معیشتی ، كانال كشاورزی ، ناحیه صنعتی و راه ارتباطی شهرك تخصصی آب ، چهار بانده كردن جاده نیر به سراب و راه ارتباطی كریق به آرموداق شد.

داود نجفیان مدیر عامل شركت آب منطقه ای اردبیل هم گفت: اعتبارات مناسبی از محل خشكسالی تخصیص یافته و در سال آینده مراحل اجرایی كانال آب آور سد سرخاب آغاز خواهد شد.

وی به تخصیص و برداشت یك میلیون متر مكعب آب كشاورزی شهرستان نیر از بالادست سد یامچی اشاره كرد و افزود:اجازه برداشت این میزان آب با پمپ داده شده است.

اكبر فرهیخته معاون اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم با اشاره به قابلیت های گردشگری شهرستان نیر گفت: در شهرستان نیر هفت منطقه نمونه گردشگری وجود دارد كه این شهرستان را در جزو اولین شهرستان های منطقه نمونه گردشگری ملی و بین المللی در كشور مطرح كرده است.

7116/594/593

سرخط اخبار استان‌ها