۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۱۱
کد خبر: 81027802
T T
۰ نفر
تقدیر از تصویربردار ایتالیایی فیلم محمد(ص ) /شانس كاركردن با مجیدی را داشتم

تهران - ایرنا - 'ویتوریو استراوا' فیلمبردار ایتالیایی فیلم محمد (ص ) در مراسم پایانی بخش بین الملل سی ودومین جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید مجیدی كارگردان فیلم محمد شامگاه امشب (سه شنبه ) در مراسم پایانی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر با حضوربرخی مسئولان و كارگردانان سرشناس كشور گفت: زمانی كه برای فیلم محمد (ص ) به دنبال انتخاب یك فیلمبردار بودم پس از بررسی های لازم متوجه شدم كسی جر او توانایی انجام كار را ندارد.

وی افزود: از طریق یك آژانس تلاش كردم با ویتوریو ارتباط برقرار كنم اما تقریبا پاسخ منفی گرفتم اما یك هفته بعد ایمیلی از او به دستم رسید كه رزومه اش را برایم ارسال كرده بود.

این كارگردان سینمای ایران اظهارداشت: در بالای ایمیل ویتوریو كلمه الله و زیر آن 'الله نور السماوات و الارض' نوشته و كاركردن در فیلمی درباره شخصیت پیامیر را افتخار دانسته بود.

در ادامه 'ویتوریو استراوا' با اشاره به اینكه هر چیزی را كه عمیقا بخواهید به آن دست پیدا می كنید، گفت: زمانی كه در الجزایر بودم علاقمند شدم كه درباره فرهنگ این منطقه بیشتر بدانم به این دلیل چند كتاب درباره اسلام مطالعه كردم و احساس كردم نیاز دارم كه باید این مسائل را به تصویر بكشم.

وی افزود: زمانی كه مطالعه آخرین كتاب تمام شد و آن را روی میز گذاشتم صدای دریافت یك ایمیل از كامپیوترم بلند شد كه حاوی دعوت برای حضور در پروژه محمد بود و این مساله بهترین چیزی بود كه در آن شرایط آرزویش را داشتم.

این فیلمبردار ایتالیایی با بیان اینكه این جایزه راه جدید مقابل من باز می كند، اظهارداشت: كار فیلمبرداری به تنهایی انجام پذیر نیست و من این شانس را داشتم كه با كارگردانان خوبی مانند 'فرانسیس فورد كاپولا'، گبرناردو برتولوچی' و 'مجید مجیدی' كار كنم.

فراهنگ(3)**9303**2024**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ