۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 81027565
T T
۰ نفر
ولایتی: مذاكره كنندگان در چارچوب تعیین شده رهبر انقلاب حركت می كنند

تهران - ایرنا - مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان این كه مذاكرات ژنو در جهت تثبیت حقوق هسته ای ایران و صلح آمیز بودن آن انجام شده، گفت: تا آنجا كه بنده از مذاكره كنندگان هسته ای شناخت دارم آنان در چارچوبی كه توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است حركت می كنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اكبر ولایتی» عصر سه شنبه پس از دیدار «برتی آهرن» نخست وزیر اسبق ایرلند با وی ، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ارزیابی وی از آینده مذاكرات ژنو گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا طرفدار مذاكره در رابطه با موضوع هسته ای بوده و بر اساس اصول و مبانی كه به آن معتقد است استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق خود می داند.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران از سالها قبل قرارداد ان.پی.تی را پذیرفته و بر اساس چارچوب این قرار داد كشورهای عضو حق دارند به صورت صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده كنند.

ولایتی اضافه كرد: اگر سوالاتی راجع به چگونگی استفاده از انرژی هسته ای ایران است باید گفت كه ایران همواره آمادگی دارد كه به این سوالات پاسخ دهد و آنچه در رابطه با هسته ای انجام داده و می دهد در منظر بازرسان بین المللی است و تاكنون نیز هیچ گزارشی خلاف آنچه ایران اعلام كرده ، داده نشده است.

وی تصریح كرد: مذاكرات ژنو در جهت تثبیت حقوق هسته ای ایران، صلح آمیز بودن آن و استمرار حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت : مادامی كه چنین روشی مورد قبول كسانی است كه با ایران مذاكره می كنند، ما به مذاكره ادامه می دهیم و امیدواریم گام های بعدی در مذاكره برداشته شود و همچنان مذاكره كنندگان ما با تاكید بر استمرار حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مذاكرات را ادامه دهند.

ولایتی افزود: اصولا سیاست های اساسی و كلی نظام جمهوری اسلامی ایران چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه سیاست داخلی از امور مربوط به رهبر معظم انقلاب است و نظر رهبری همواره این بوده كه به هیچ وجه از حقوق هسته ای ملت نباید ذره ای عقب نشینی كنیم.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی، شایعه تغییر مشاور پارلمانی این مركز را رد كرد و گفت: همچون گذشته حجت ‌الاسلام علی عسگری در این سمت فعالیت می‌ كند.

ولایتی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار نخست وزیر اسبق ایرلند، گفت: در این دیدار آقای آهرن در خصوص رابطه ایرلند و ایران با توجه به سابقه خیلی مثبت این روابط ، خواستار تقویت مجدد آن شد.

وی اظهارداشت: نخست وزیر اسبق ایرلند علاقه مند به گفت و گو با بازرگانان و اتاق بازرگانی ایران است و سفر وی به تهران مقدمه ای برای اعزام هیات های تجاری و اقتصادی به كشورمان است.

سیام(3)**9189**9254**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست