۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81007830
T T
۰ نفر

ترانزيت بار در راه آهن زاگرس افزايش يافت

۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81007830
ترانزيت بار در راه آهن زاگرس افزايش يافت

انديمشك- ايرنا-مديركل راه آهن زاگرس از افزايش ترانزيت بار ماهيانه در اين ناحيه خبر داد و گفت:ترانزيت بار ماهيانه از طريق راه آهن ناحيه زاگرس به شش ميليون و 350 هزار تن رسيد.

'حسن زيودار' روز پنج شنبه به خبرنگار ايرنا افزود : ميزان بار ترانزيتي ماهيانه اين اداره كل در مدت زمان مشابه پارسال افزون بر شش ميليون و 200 هزار تن بوده است.

وي گفت:ميزان جابجايي مسافر نيز در سالجاري افزايش داشته است به طوريكه در 9 ماه امسال، 2 ميليون و 100 هزار مسافر از طريق راه‌آهن زاگرس جابه‌جا شدند.

زيودار افزود: در مدت ياد شده همچنين افزون بر 3 هزار و 500 ترانزيت قطار مسافري در اين ناحيه انجام گرفته كه قرار گرفتن در مسير كاروان راهيان نور و زائران عتبات عاليات از علل حجم بالاي جابجايي مسافر در اين محور است.

وي گفت: راه‌ آهن ناحيه زاگرس به دليل تلاقي كوه‌هاي زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطي به بنادر مهمي همچون خرمشهر، آبادان، بندر امام خميني، ماهشهر و خليج فارس از اهميت بالايي در خطوط ريلي كشور برخوردار است.

اداره كل راه آهن ناحيه زاگرس در داراي 12 ايستگاه با حوزه استحفاظي 223 كيلومتر نقش مهمي در جابه‌جايي بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مركزي كشور دارد.ك/3

7281/648

سرخط اخبار استان‌ها