۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 80999130
T T
۰ نفر
حزب حاكم تركیه یك نماینده معترض دیگر را هم اخراج می كند

آنكارا- ایرنا- مسوولان حزب حاكم 'عدالت و توسعه' تركیه پرونده یك نماینده دیگر خود را كه به سیاست های این حزب در مدیریت بحران سیاسی اخیر معترض است، برای اخراج قطعی به كمیته انضباطی ارجاع دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری حریت، منابع نزدیك به حزب حاكم تركیه گفتند كه 'محمد چتین' یكی از نمایندگان این حزب در مجلس اخیرا انتقادهای شدیدی به فعالیت های حزب داشته و دولت آنكارا را در قضیه فساد مالی اخیر متهم كرده است.

حریت نوشت كه گفته می شود محمد چتین روابط نزدیكی با جماعت گولن دارد.

جماعت گولن، یار سابق دولت تركیه كه 10 سال سابقه همكاری با حزب حاكم و دولت اردوغان را دارد، در پی قضیه اخیر مربوط به فساد مالی در دستگاه های دولتی تركیه، به دشمن درجه یك دولت آنكارا بدل شده است.

به اعتقاد ناظران آگاه، به احتمال قوی محمد چتین پیش از صدور حكم اخراج خود از حزب حاكم استعفا خواهد داد و به این ترتیب شمار نمایندگانی كه پس از بروز حادثه فساد مالی از حزب حاكم تركیه كناره گیری كرده اند، به 6 نفر خواهد رسید.

هم اكنون شمار نمایندگان حزب حاكم به 320 تن در مجلس تركیه كاهش یافته و تعداد نمایندگان منفرد به 12 تن رسیده است.

مجلس تركیه 550 كرسی دارد.

پلیس استانبول 26 آذر ماه در عملیاتی گسترده كه باعث تنش سیاسی در كشور شد، 53 تن را از جمله فرزندان سه تن از وزیران سابق كابینه اردوغان، مدیرعامل هالك بانك، چند تن از كارفرمایان و تعدادی از تاجران سرشناس تركیه، دستگیر كرد.

خاورم ** 2010** 230**2017

سرخط اخبار جهان