۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 80997934
T T
۰ نفر
رهبر شیعیان تركیه: رحمت و نصرت الهی در وحدت مسلمانان است

آنكارا- ایرنا - «صلاح الدین اوزگوندوز» رهبر شیعیان تركیه با دعوت از مسلمانان جهان به وحدت و همدلی گفت: رحمت و نصرت الهی در وحدت مسلمانان است.

وی روز پنجشنبه و همزمان با هفته وحدت و فرا رسیدن ایام با سعادت میلاد خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اعتقاد به خداوند رحمان، پیامبر عظیم الشان اسلام و روز قیامت سه محور اعتقادی همه مسلمانان جهان است و باید با تكیه بر تعالیم اسلامی كه مسلمانان را به برادری دعوت كرده است و با عشق به اهل بیت(ع) وحدت و همدلی خود را و همبستگی مسلمانان را تقویت كنیم.

رهبر شیعیان تركیه افزود: مسلمانان باید از هر سخن و اقدامی كه به وحدت و برادری میان آنان آسیب می رساند، پرهیز كنند و تنها در این صورت است كه رحمت و نصرت الهی شامل حال مسلمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه تكفیری ها در خدمت به اربابان امپریالیست و صهیونیست خود به دنبال مال اندوزی هستند، افزود: باید دست در دست هم داده و ذهنیت آنان را از بلاد اسلامی پاكسازی كنیم و دعای مشتركمان باید این باشد كه خدا همه عاملانی را كه موجب خونریزی در جوامع اسلامی هستند، نابود كند.

صلاح الدین اوزگوندوز با اشاره به ابتكار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در انتخاب هفته وحدت و نقش آن در خنثی كردن توطئه ایجاد تفرقه میان مسلمانان، افزود: مسلمانان با اتحاد و وحدت می توانند دل پیامبر اكرم (ص) را به دست آورند و عزت خود را دریابند.

خاورم ** 2010** 230**1545

سرخط اخبار جهان