۴ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۶
کد خبر: 80966110
T T
۰ نفر

غیرحرفه ای های بورس دست نگه دارند

۴ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۶
کد خبر: 80966110
غیرحرفه ای های بورس دست نگه دارند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هشدار داد: ریسك قراردادهای آتی طلا به شدت بالاست و به سرمایه گذاران غیرحرفه ای توصیه می كنم در این بازار فعالیت نكنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی صالح آبادی در گفت وگویی افزود: بازار آتی طلا ویژه سرمایه گذاران حرفه ای و افرادی است كه می خواهند در بازار طلا پوشش ریسك دهند و به جای خرید فیزیكی طلا از نوسان قرارداد آتی طلا استفاده كنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش معاملات قرارداد آتی طلا در بورس كالا در سال جاری 32 درصد كاهش نشان می دهد و جذابیت طلا برای مردم كمتر شده است.

وی تصریح كرد: سرمایه گذاران با سلایق مختلف وارد بازار مالی سرمایه گذاری می شوند و متناسب با سلایق و ریسك پذیری و ریسك گریزی از خدمات سرمایه گذاری در بانك ها و بازار سهام استفاده می كنند اما باید از توان حرفه ای خوبی هم برخودار شوند.

وی درباره آموزش آكادمیك بورس در دانشگاه ها، گفت: در دانشگاه ها رشته هایی مانند حسابداری، مدیریت مالی و مهندسی مالی تدریس و دوره های آموزشی كاربردی در برخی دانشگاه ها و سازمان ها برگزار می شود.

صالح آبادی افزود: این دوره ها براساس نیاز روز بازار و دانش كاربردی بازار سرمایه تهیه شده است.

وی تاكید كرد: بازار سرمایه كشور شامل چهار بورس، فرابورس، بورس كالا و بورس انرژی است و با همكاری رسانه ها برای فرهنگ سازی سهامداری تلاش می كنیم.

اقتصام(1)9141**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد