۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80964816
T T
۰ نفر
تمام مطالبات معلمان تا پایان سال 92 پرداخت می شود

بجنورد - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مطالبات معوقه معلمان از آموزش و پرورش تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

عبدالرسول عمادی روز سه شنبه در حاشیه آیین معارفه مدیركل آموزش وپرورش خراسان شمالی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار كرد: بخشی از این مطالبات بخصوص معوقات معلمان حق الزحمه ای در حقوق دی ماه پرداخت می شود.

وی بدون اشاره به میزان طلب معلمان كشور از وزارت آموزش و پرورش، پرداخت این بدهی معوقه را مهم ترین دغدغه وزارتخانه متبوع خود عنوان كرد.

وی افزود: در شرایط كنونی حقوق معلمان متناسب با تورم موجود در جامعه نیست و مشكلاتی را به این قشر تحمیل كرده كه می تواند بر كیفیت آموزش تاثیر منفی بگذارد.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: برنامه ریزی شده تا در بودجه پیشنهادی سال 93 دولت به مجلس حقوق و مزایای معلمان حداقل به میزان نرخ تورم برسد.

عمادی افزود: با این رویكرد در لایحه بودجه پیشنهادی سال 93 دولت به مجلس میزان بودجه این وزارتخانه 26 درصد نسبت به سال 92 رشد یافته كه درصورت تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس، بودجه خوبی نصیب وزارت آموزش وپرورش خواهد شد.

وی مهم ترین برنامه وزارت متبوع خود در دولت تدبیر و امید را كیفیت بخشی به روند آموزش در مدارس دانست و برنامه های مهم این بخش را ارتقای سطح دانش معلمان از طریق برگزاری كلاس های ضمن خدمت عنوان كرد.

رییس مركز آموزش و سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای كیفیت بخشی آموزش در دولت تدبیر و امید، برنامه جدیدی در دست تدوین است كه بتوان در یك دوره چهار ساله نسبت به كیفیت بخشی آموزشی اقدام شود.

عمادی پایین بودن حقوق معلمان را مهم ترین مانع در كیفیت بخشی نظام آموزشی در وزارت آموزش و پرورش ذكر كرد.

وی در مورد اجرایی شدن نظام جدید آموزشی موسوم به 3-3-6 و دغدغه های وزارت آموزش و پرورش و معلمان گفت: نظام جدید آموزشی كشور براساس سند تحول بنیادین در دست اجرا قرار گرفته و احتمال بروز برخی مشكلات نیز در آن وجود دارد.

وی به كمبود فضا برای تحصیل دانش آموزان ششم ابتدایی با اضافه شدن این پایه به نظام قبلی مدارس اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه این طرح در سال جاری در دست اجرا قرار گرفته، كمبود فضاهای آموزشی در مدارس قابل لمس است كه سال تحصیلی آینده این مشكل برطرف خواهد شد.

در این آیین 'سیدمحمد لنگری' به عنوان مدیركل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی و از خدمات چهار ساله 'محمد وحیدی' بر این مجموعه قدردانی شد.ك/3

2712/626/ 330
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه