۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۴
کد خبر: 80959750
T T
۰ نفر
كمیسیون های مجلس میزبان 4 وزیر؛ لایحه بودجه روی میز كمیسیون ها

تهران - ایرنا- كمیسیون های تخصصی مجلس از هفته آینده رسیدگی به بخش های مختلف لایحه بودجه 1393 كل كشور را در حالی آغاز می كنند كه چهار وزیر دولت یازدهم نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به این كمیسیون ها دعوت شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بر اساس دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی و كمیسیون های آن، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات سه شنبه هفته آینده در كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

علاوه بر این، محمود حجتی و محمدرضا نعمت زاده وزرای جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه برای بحث پیرامون علت عدم اجرای قانون تمركز وظایف و اختیارات مربوط به بخش كشاورزی در وزارت جهادكشاورزی مصوب 24 بهمن مجلس شورای اسلامی به كمیسیون كشاورزی مجلس می روند.

همچنین قرار است «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر كشور سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سوال «علی ایرانپور» نماینده مباركه به این كمیسیون می رود.

اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز یكشنبه هفته آینده لایحه بودجه سال 93 كل كشور در بخش های صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا-فضا را با حضور معاون امور بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بررسی می كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین چهارشنبه آینده برای پاسخ به سوال هفت نماینده به كمیسیون صنایع و معادن مجلس می رود.

لایحه بودجه 1393 كل كشور هفته آینده در دستور كار تمامی كمیسیون های تخصصی مجلس قرار دارد تا با حضور مسوولان اجرایی و كارشناسان به بررسی این لایحه بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بر اساس دستور هفتگی جلسات كمیسیون های مجلس، ‌كمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی روز سه شنبه سوم دی به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیأتها را مجدد بررسی می كند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یك تبصره به ماده(93) آیین‌نامه داخلی، طرح استمرارحقوق مكتسبه غیرمالی نمایندگان، طرح تشكیل كمیسیون ویژه تحول و تعالی مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح حق شكایت نمایندگان مجلس در تمام مراجع قضایی و اداری نیز در دستور كار این كمیسیون قرار دارد.

طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اولویت‌بندی موافقان یا مخالفان جهت اظهارنظر در صحن علنی نیز دیگر موردی است كه در دستور كار این هفته كمیسیون آیین نامه داخلی ذكر شده است.

كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز این هفته موضوع لایحه بودجه 1393 كل كشور را در دستور كار دارد.

این كمیسیون روز سه شنبه هفته آینده، ضمن بررسی پیشنهادهای نمایندگان درباره لایحه بودجه 1393 كل كشور به بررسی گزارش عملكرد نحوه اجرای سیاست های كلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی و طرح اصلاح موادی از قانون تعاون می پردازد.



** كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز 30 آذر ماه به بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور می پردازند و در روزهای یكشنبه و سه شنبه هفته آینده این بررسی ها را ادامه می دهند.



** كمیسیون اجتماعی

اعضای این كمیسیون روز یكشنبه یكم و سه شنبه سوم دی ماه بررسی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور را در دستور كار دارند.



** كمیسیون اقتصادی

اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس نیز از روز شنبه 30 آذر بررسی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور را در دستور كار دارند و روزهای یكشنبه و سه شنبه آینده با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه این رسیدگی را ادامه می دهند.

بررسی پیشنهادهای واصله از سوی نمایندگان محترم مجلس نیز در دستور كار این كمیسیون قرار دارد.

كمیسیون اقتصادی از چهارم تا ششم دی ماه نیز به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن می پردازد.



** كمیسیون انرژی

اعضای كمیسیون انرژی نیز روز یكشنبه با حضور مسوولان وزارت نیرو، مركز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به بررسی منابع، مصارف، سرمایه‌گذاری‌ها، مطالبات و احكام و ردیف های بودجه سال 1393كل كشور و مقایسه آن با عملكرد بودجه سال 1392 كل كشور در بخش نیرو می پردازند.

روز سه شنبه نیز بررسی منابع، مصارف، سرمایه‌گذاری‌ها، مطالبات و احكام و ردیفهای بودجه سال 1393كل كشور و مقایسه آن با عملكرد بودجه سال 1392 كل كشور در بخش نفت، گاز و پتروشیمی در دستور كار كمیسیون انرژی است و كارشناسانی از وزارت نفت، مركز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات كشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در كمیسیون حضور می یابند.

كارگروه نفت، گاز و پتروشیمی این كمیسیون نیز روز یكشنبه به بررسی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور با حضور كارشناسان وزارت نفت، سازمان بازرسی كل كشور، دیوان محاسبات كشور و مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می پردازد.

بررسی لایحه بودجه سال 1393 سازمان انرژی اتمی ایران نیز در دستور كار روز سه شنبه كارگروه امور انرژی اتمی این كمیسیون است.



** كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

این كمیسیون از روز شنبه 30 آذر جلسات خود را برای بررسی لایحه بودجه آغاز می كند و روزهای یكشنبه و سه شنبه نیز جلسه دارد.

كارگروه ویژه بررسی رابطه دولت و شركت ملی نفت ایران در این كمیسیون نیز روز یكشنبه به بررسی تبصره(2) لایحه بودجه سال 1393 موضوع رابطه شركت نفت و دولت می پردازد و كارگروه اقتصادی روز سه شنبه طرح اصلاح بند(د) ماده(85) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ارجاعی از صحن مجلس را در دستور كار دارد.

كارگروه اجتماعی كمیسیون برنامه و بودجه نیز روز یكشنبه میزبان رییس سازمان بیمه سلامت ایران است تا گزارشی از عملكرد سال جاری این سازمان ارایه كند و به بررسی بودجه پیشنهادی سال1393 آن سازمان بپردازد.

كارگروه عمومی و دفاعی این كمیسیون نیز روز سه شنبه به بررسی طرح حمایت از مالكیت صنعتی (ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری) می پردازد.



** كمیسیون بهداشت و درمان

كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از روز یكشنبه یكم دی ماه با حضور مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به بررسی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور می پردازد.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در خصوص بودجه بخش سلامت كشور در سال آینده در جلسه روز یكشنبه این كمیسیون حضور می یابد.

این كمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه را در جلسه روز سه شنبه نیز ادامه می دهد.



** كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور

بررسی لایحه بودجه 1393 كل كشور در دستور كار روزهای یكشنبه و سه شنبه كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور قرار دارد.



** كمیسیون صنایع و معادن

یكشنبه آینده اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی لایحه بودجه سال1393 كل كشور در بخشهای صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا- فضا می پردازند و قرار است معاون امور بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و برخی از مسوولان اجرایی ذی ربط نیز در كمیسیون حضور یابند.

تشكیل كارگروههای تخصصی كمیسیون برای بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه سال1393 كل كشور نیز در دستور كار این كمیسیون قرار دارد.

روز سه شنبه نیز اعضای كمیسیون صنایع و معادن با حضور مسوولان و كارشناسان به بررسی گزارش كارگروههای تخصصی كمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال1393 كل كشور در بخشهای صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا- فضا می پردازند.



** كمیسیون عمران

اعضای كمیسیون عمران نیز یكشنبه آینده گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره لایحه بودجه سال1393 كل كشور را استماع می كنند و به بررسی بودجه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در سال آینده می پردازند.

روز سه شنبه نیز بودجه وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب در دستور كار این كمیسیون قرار دارد ضمن آنكه بودجه حوزه معاونت عمرانی وزارت كشور، سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور و شهرداریهای كلانشهرها نیز در جلسه روز سه شنبه بررسی می شود.

همچنین چهارشنبه هفته آینده كمیسیون عمران بررسی لایحه بودجه سال1393 كل كشور در بخش های مربوط به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، ستاد مدیریت حمل و نقل مصرف سوخت كشور و نیروی انتظامی را ادامه می دهد.



** كمیسیون فرهنگی

اعضای این كمیسیون نیز یكشنبه آینده بررسی لایحه بودجه سال 1393 كل كشور را آغاز می كنند و در روز سه شنبه نیز این بررسی ها ادامه می یابد.



**كمیسیون قضایی و حقوقی

بررسی بودجه قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور در دستور كار یكشنبه هفته آینده كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

روز سه شنبه نیز بودجه سازمان پزشكی قانونی كشور در این كمیسیون بررسی می شود.



** كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای كمیسیون كشاورزی یكشنبه آینده به بررسی بودجه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست كشور خواهند پرداخت.

سیام(5)**2025**1572
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد