۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 80946041
T T
۰ نفر

طیب نیا: رونق تولید راهبرد 100 روزه دوم دولت است

۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 80946041
طیب نیا: رونق تولید راهبرد 100 روزه دوم دولت است

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با مثبت ارزیابی كردن عملكرد 100 روز نخست فعالیت دولت گفت: اولویت نخست و راهبرد 100 روز دوم دولت تدبیر و امید توسعه و رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، علی طیب نیا روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: حوزه تمركز وزارت اقتصاد بر تنظیم، تصویب، پیگیری اهداف و اقدامات راهبردی برای تقویت تولید استوار است.

وی با بیان اینكه، دستاوردهای اقتصادی از جمله كاهش قابل توجه نرخ تورم محصول كار همه اركان دولت و همراهی مردم است، گفت: ساماندهی واردات و صادرات با اولویت بخش تولید از مهمترین اقدامات خواهد بود.

طیب نیا اظهار داشت: اگر اثر بخشی همه سیاست های پولی و مالی به حداكثر برسد، رونق تولید هم بیشتر می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیل فرآیندهای گمركی به منظور ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی، كالاهای انباشته در گمرك، اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی كشاورزی برای استفاده حداكثری از ظرفیت بخش كشاورزی و بازنگری در فهرست محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی با هدف توسعه صادرات در اولویت است.

طیب نیا گفت: همه سازمان و نهادهای زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی بسیج شده اند تا زمینه بهبود فضای كسب و كار و كاهش هزینه های ادارای را فراهم كنند.

وی افزود: خوشبختانه نرخ تورم كاهش یافته است كه البته برای این امر تمامی نهادها، سازمان ها و دستگا ه های اجرایی نیز تلاش و همكاری كرده اند و این روند هم ادامه خواهد داشت.

طیب نیا گفت: گمرك، سازمان خصوصی سازی، بیمه مركزی، سازمان مالیاتی و دیگر بخش های وزارت امور اقتصادی و دارایی همه تلاش های خود را بكار می گیرند تا فرایند خوبی برای رونق تولید فراهم شود.

وی با بیان این كه، باید در افق سند چشم انداز 20 ساله به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شویم كه این امر با رشد اقتصادی مستمر و پایدار محقق می شود گفت: رشد اقتصادی بر اساس افزایش تولید ناخالص داخلی سنجش می شود و یكی از شاخص های اصلی ارزیابی عملكرد اقتصادی است و باید تقویت شود.

طیب نیا تصریح كرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی از همان روزهای ابتدای كار رویكرد راهبردی در پیش گرفته و اجرای برنامه های رونق تولید و سرمایه گذاری و ایجاد تحرك و افزایش رشد اقتصادی كه تدوین شده است، ادامه خواهد داشت.

اقتصام(1)**9141/1594
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد