۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 80940896
T T
۰ نفر
پیكرهای مطهر 38 شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد ایران شد

خرمشهر، آبادان - ایرنا - پیكرهای مطهر 38 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز یكشنبه در آیینی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده كمیته جست وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: پیكرهای این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، جزیره مجنون و نهر كتیبان عراق پیدا شده است.

سردار سرتیپ پاسدار ˈسید محمد باقرزادهˈ اظهار داشت: پیكرهای پاك این شهدا پس از انتقال به تهران و مشخص شدن هویت آنان تشییع می شود.

وی به استقرار كمیته جست وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جزایر مجنون عراق اشاره كرد و افزود: این كمیته برای نخستین بار در این منطقه مستقر شده تا عملیات تفحص شهدا سرعت بیشتری یابد.

فرمانده كمیته جست وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نسبت تفحص شهدای ایران به اجساد عراقی را یك به 10 عنوان كرد و گفت: این كمیته با تفحص یك شهید ایرانی، 10 جسد عراقی تحویل می دهد.

وی افزود: كمیته جست وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاكنون 131 جسد عراقی را در خاك عراق به این كشور تحویل داده است.

سردار سرتیپ باقرزاده گفت: فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، اطلاعات خود در خصوص همرزمان شهیدشان را با مراجعه به كمیته جست وجوی مفقودین نیروهای مسلح در سراسر كشور ارائه دهند تا كار تفحص شهدا سرعت بیشتری یابد.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس به تبعیت از فرمان ولی فقیه و امام خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و شهید شدند.

7279/7100/7102/681
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه