۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 80790805
T T
۰ نفر

هنرمند آبداناني 40 اثر خوشنويسي 'بسم الله' خلق كرد

۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 80790805
هنرمند آبداناني 40 اثر خوشنويسي 'بسم الله' خلق كرد

ايلام- هنرمند خوشنويس آبداناني 40 اثر خوشنويسي را در مدت سه شبانه ‌روز با خط شكسته نستعليق و با رنگ‌هاي متفاوت و متنوع خلق كرد.

'محمد عسگري' روز سه شنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به علاقه‌ام به قرآن اين آثار هنري را در مدت سه شبانه ‌روز و به صورت بداهه ‌نويسي و با خط شكسته نستعليق با رنگ‌هاي متفاوت و متنوع خلق كرده ام.

وي افزود: از دوران دبستان به خط شكسته علاقمند بودم و تا امروز به خاطر تنوع و رهايي و آزادي كه در كتابت حروف خط شكسته وجود دارد اين رشته از خوشنويسي را ادامه دادم.

عسگري به انگيزه اصلي خود از خلق اين آثار هنر قدسي خوشنويسي اشاره و يادآور شد: خط، مهم‌ترين دستاورد بشريت است و هنگامي مورد توجه خواهد گرفت كه سيماي زيبا و منظر خوش داشته باشد و هنگامي كه كلام آسماني با خط خوش تحرير شود انبساطي روحاني در جان‌ها پديد مي‌آيد.

اين هنرمند خوش‌ذوق آبداناني ادامه داد: نهايت علاقه قلبي هنرمند خوشنويس اين است كه كتاب آسماني قرآن را با خطي خوش كتابت نمايد و بعد از آن اين هنر در خدمت نوشتن اشعار حكيمانه، عرفاني و آئيني قرار بگيرد و از همين جهت هنر خوشنويسي به هنر قدسي معروف شده است.

عسگري گفت: اين آثار را در صورت حمايت هنرمندان در نمايشگاهي با عنوان «باغ بسم الله» رونمايي خواهم كرد.

اين هنرمند تاكنون 11 نمايشگاه خوشنويسي را در آبدانان برپا كرده است. ك/3

7171/540

سرخط اخبار استان‌ها