۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۲
کد خبر: 80650726
T T
۰ نفر

پرواز مستقيم تهران - گوانجو برقرار مي شود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۲
کد خبر: 80650726
پرواز مستقيم تهران - گوانجو برقرار مي شود

پكن - در راستاي سياست جذب گردشگر از چين به ايران و همچنين ارائه خدمات بهتر به مسافران، بزودي خط مستقيم پروازي بين تهران - گوانجو برقرار مي شود.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت روز پنجشنبه مراسمی با حضور ' علیرضا سالاریان ' سركنسول جمهوری اسلامی ایران، مسئولین شركت هواپیمایی ماهان و بخش های مختلف استان گوانگ دونگ از جمله معاون مدیركل دفتر امور خارجه این استان در جنوب چین و مسوولان ارشد فرودگاهی و هواپیمایی گوانجو برگزار شد.

همچنین جمع كثیری از دست اندركاران صنعت توریسم استان گوانگ دونگ و تجار ایرانی مقیم گوانجو در این برنامه افتتاحیه شركت كردند.

در این مراسم اعلام شد شركت هواپیمایی ماهان در راستای گسترش فعالیت خود در كشور چین و ارائه خدمات بهتر به مسافران و به ویژه دسترسی آنان به نقاط گردشگری و تجاری در نظر دارد خط پرواز مستقیم از تهران به گوانجو و بلعكس را از تاریخ 29 اردیبهشت ماه سالجاری برقرار نماید .

در راستای گسترش روابط بین تهران - پكن، به خصوص در زمینه گردشگری و صادرات كالاهای ایرانی به چین سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو سال گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز كرد.

استان گوانگ دونگ با مركزیت شهر گوانجو در جنوب چین یكی از مراكز تجاری و قطب های بازرگانی این كشور محسوب می شود.

میزان كل صادرات و واردات استان گوانگ دونگ با ایران در سال 2011میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 27 درصد رشد داشت و به رقم 10 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید .

استان گوانگ دونگ بیشترین فعالیت تجاری را در بین تمامی استان های این كشور با رقمی معادل 900 میلیارد دلار دارد.

گفته می شود 34 درصد تجارت چین در این استان در جریان است.

آساق ** 275 **

سرخط اخبار جهان