۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 80633220
T T
۰ نفر

100هزار تن روغن خام بخش خصوصي در راه بنادر ايران

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 80633220
100هزار تن روغن خام بخش خصوصي در راه بنادر ايران

تهران - دبير انجمن صنايع روغن نباتي ايران اعلام كرد: حدود 100 هزار تن روغن خام مربوط به بخش خصوصي در بنادر كشور موجود و يا در راه اين بنادر است.

'قاسم فلاحتی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینكه، نگرانی از بابت تامین روغن خام كارخانجات وجود ندارد تصریح كرد: علاوه بر این مقدار، 46 هزار تن روغن خام بخش دولتی نیز به زودی در بین كارخانجات توزیع می شود.

وی افزود: هنوز برای این 100 هزار تن گشایش ال سی صورت نگرفته است و به محض اینكه، ارز مرجع یا مبادله ای به آنها اختصاص داده شود آماده ترخیص خواهد شد كه امیدواریم در ماه جاری بین كارخانجات توزیع شود.

وی با بیان اینكه، موجودی روغن خام ورودی كشور در مخازن بنادر جنوبی مطلوب است، ادامه داد: البته موجودی كارخانجات در حال كاهش است و به همین دلیل تلاش می كنیم، هر چه سریعتر موجودی بنادر را به كارخانجات انتقال دهیم.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران تصریح كرد: در حال حاضر 46 هزار تن از روغن خام دولتی در بنادر موجود است كه تقسیم سهمیه انجام شده و قرار است بین حدود 37 كارخانه توزیع شود.

فلاحتی نیاز ماهیانه كارخانجات كشور را 130 هزار تن روغن خام اعلام كرد و گفت: روزانه حداقل باید چهار هزار تن روغن خام بین كارخانجات توزیع شود.

وی در خصوص تعیین قیمت روغن نباتی نیز اظهار داشت: از آنجا كه روغن خام را با ارز تلفیقی دریافت می كنیم، قیمت مصرف كننده نیز با این ارز محاسبه می شود.

وی یادآور شد: موجودی كارخانجات پیش از ابلاغ مصوبه جدید نرخ گذاری با ارز مبادله ای بسیار ناچیز بود، بنا بر این در حال حاضر و برای جلوگیری از ایجاد قیمت دو نرخی در سطح بازار روغن مصرف كننده با قیمت های جدید به فروش می رسد و بازرسان سازمان حمایت مصرف كنندگان نیز بر این امر نظارت دارند.

اقتصام(4)**3917**1594

سرخط اخبار اقتصاد