۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 80594820
T T
۰ نفر
اعمال نظر شخصي در انتخابات ممنوع/هيچ كس حق ندارد در مسير مردم خللي ايجاد كند

تهران- رييس جمهوري با اشاره به نام گذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال 'حماسه سياسي' و 'حماسه اقتصادي'، گفت: انتخابات متعلق به مردم است و نبايد هيچ كس در آن اعمال نظر شخصي كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دكتر ' محمود احمدی نژاد' روز چهارشنبه پس از پایان نخستین نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: هیچ كس حق ندارد خودش را مهمتر از ملت بداند و در مسیر مردم خللی ایجاد كند.

احمدی نژاد با بیان این كه همه در برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یكسان هستند، اظهارداشت: انتخابات متعلق به ملت است و همه اقشار با سلایق مختلف نیز با حضور پرشور و گسترده در این حماسه بزرگ سیاسی، گزینه خود را انتخاب خواهند كرد.

وی در ادامه با اشاره به زمانبندی تعیین شده برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در كشور، گفت: دولت به دنبال آن است كه با ایجاد بسترهای مناسب زمینه حضور هرچه گسترده تر و با شكوهتر مردمی در این حماسه بزرگ سیاسی را فراهم كند.



*** هیچ كس حق ندارد كارهای خود را به رهبری منتسب كند

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم رضوی، گفت: هیچ كس حق ندارد كارهای خود را به نام رهبری و ایشان منتسب كند، چرا كه چنین حركتی را نه مقام معظم رهبری و نه ملت شریف ایران می پذیرند.

احمدی نژاد با یادآوری این كه همه تلاش های دولت در راستای برگزاری انتخاباتی پرشكوه و حداكثری است، گفت: ما معتقدیم باید این انتخابات در مقایسه با سایر انتخابات برگزار شده در كشور بیشترین ركورد را داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید اراده عمومی ملت به صحنه بیاید چرا كه این اتفاق بزرگ منجر به سامان یافتن برخی دستاوردها در عرصه های داخلی و خارجی خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان این كه امروز بدخواهان ملت ایران تصور می كنند كه به لحاظ اقتصادی می توانند كشور ما را فلج كنند، گفت: گرچه دشمنان تلاش كردند به هر طریقی ما را تحت فشار قرار دهند و حتی سعی كردند تا برنامه های گسترده ای را در این راستا به ملت ایران اعمال كنند اما ملت در نقطه مقابل برغم این فشارها با قوت به مسیر خود ادامه می دهند.



***كاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه كل كشور

رییس جمهوری در ادامه افزود: در راستای تلاش های دولت برای كاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه كل كشور، در بودجه امسال این سهم كاهش یافته است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: دولت به سرعت در تلاش است تا سهم درآمدهای نفتی در اداره كشور را به طور قابل ملاحظه ای كاهش دهد.

وی اظهارداشت: در این راستا دولت خدمتگزار تمهیداتی نیز اندیشیده است كه در زمان خود به اطلاع ملت می رسد.

احمدی نژاد در مورد تلاش های دولت برای توسعه بخش های اقتصادی كشور یادآور شد: امسال در نظر داریم تا بخش های جدیدی را در عرصه اقتصادی فعال كنیم.

رییس جمهوری با یادآوری برگزاری ستادهایی در سال گذشته برای حل برخی مسائل و مشكلات اقتصادی موجود در سطح كشور، گفت: امسال نیز با هدف تقویت موقعیت اقتصادی كشور ستادهایی را در بخش های مختلف از جمله كشاورزی، معادن و سایر بخش ها فعال كرده ایم كه به مرور زمان نتایج آن مشخص می شود.

احمدی نژاد در ادامه یادآور شد: دولت همانند گذشته در بخش مسكن نیز به فعالیت خود برای حل مسكن شهروندان ادامه می دهد.

وی اظهارداشت: در كنار این فعالیت ها دولت لایحه جدید مالیاتی را نیز به مجلس ارایه و برنامه هایی را در نظر گرفته و امیدوار است كه با تصویب این قانون و اصلاحاتی در بخش مالیات كه به نفع رفاه مردم خواهد بود، حركتی انجام دهیم.

سیام(3)**9250**1478

سرخط اخبار سیاست