۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80549318
T T
۰ نفر
حذف صدور مجوز كاغذي از چرخه عمليات تجاري كشور از ابتداي اسفند ماه

تهران - رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: صدور مجوز كاغذي ترخيص كالا از ابتداي اسفندماه سال جاري به طور كلي از چرخه عمليات تجاري كشور حذف و صدور مجوز ترخيص از اين تاريخ تنها به صورت الكترونيكي و از طريق سامانه انجام خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، 'فدا حسین مالكی' با بیان این كه اجرای مراحل آزمایشی سامانه صدور الكترونیكی مجوز ترخیص كالا از گمركات كشور از ابتدای آبان ماه سال جاری به اجرا درآمده است ،‌افزود: با توجه به اجرای موفقیت آمیز مرحله آزمایشی این طرح ، صدور مجوز كاغذی ترخیص كالا از ابتدای اسفندماه به طور كلی از چرخه عملیات تجاری كشور حذف می شود.

نماینده ویژه رییس جمهوری تصریح كرد: صاحبان كالا یا ترخیص كاران باید توجه داشته باشند با مراجعه به دستگاه های اعطای مجوز ترخیص، كد رهگیری ترخیص كالا را اخذ و به گمرك محل ترخیص ارایه كرده تا مجوز الكترونیكی كالاها را از طریق سامانه صادر شود.

به گفته مالكی، این اقدام كه با مدیریت، هدایت و نظارت ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز و با مشاركت 22 وزارتخانه و سازمان پذیرفته نقش مهمی در اصلاح ساختار تجارت خارجی و تسهیل و تسریع در ترخیص كالا و حفظ سلام و صحت فرآیند ورود كالا به كشور دارد.

رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اظهاركرد: سامانه صدور الكترونیكی مجوز ترخیص یكی از سامانه های 12 گانه ای است كه برای اصلاح زیر ساخت های اقتصادی كشور و با محوریت و مسئولیت ستاد در دست تهیه و اجراست.

وی گفت: لازم است وزارتخانه ها و سازمان های اعطا كننده مجوز ترخیص به ویژه سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به نحوی عمل كنند كه تاخیری در گمركات برای ترخیص كالا ایجاد نشود.

اقتصام(3)**9186**1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد