۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۱
کد خبر: 80508234
T T
۰ نفر
آقا كوچكي: بسكتبال با ويلچر ايران يكي از پديده هاي جهان خواهد شد

تهران - رييس انجمن بسكتبال با ويلچر فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين گفت: مدت محروميت بسكتبال با ويلچر ايران به پايان رسيده و تيم ملي ايران به زودي يكي از پديده هاي جهان خواهد شد.

'عباس آقاكوچكی'روز دوشنبه درنشستی با رسانه ها افزود:بسكتبال باویلچر ایران به دلیل اعتقادات و آرمان های نظام اسلامی به مدت پنج سال از سال 2008 از حضور در رقابت های برون مرزی محروم شد، اما به دلیل توجه ویژه كمیته ملی پارالمپیك ایران به این رشته ورزشی و فعالیت های مهم ان در داخل كشور یك سال زودتر این محرومیت به پایان رسید.

وی تصریح كرد: بسكتبال با ویلچر ایران بر اساس رای كمیته بین المللی پارالمپیك (IWBF) تا پایان سال 2013 از حضور در تمامی رویدادهای ورزشی این رشته در جهان محروم بود،اما وقتی مسئولان این كمیته از توجه جدی ایران به این رشته ورزشی به رغم محرومیت آگاهی یافتند، با 11ماه تخفیف آغازسال 2013 را پایان دوره محرومیت اعلام كردند.

رییس انجمن بسكتبال باویلچر با بیان اینكه یكی از اقدامات موثردراین تصمیم گیری اعزام تیم ملی بسكتبال باویلچر به بازی های پاراآسیایی 2012 گوانگجو برای دیدن دیگر بازی های این رشته ورزشی و كسب تجربه بود، خاطر نشان كرد: در گوانگجو مسئولین كمیته بین المللی پارالمپیك از این اقدام ایران ابراز رضایت كردند و وعده كاهش مدت محرومیت را دادند.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه موضوع محرومیت هیچ خللی در برنامه های آماده سازی بسكتبال با ویلچرایران بوجود نیاورد، افزود: در بازی های پیش روی بسكتبال با ویلچر ثابت خواهیم كرد كه یكی از پدیده های این رشته ورزشی در جهان هستیم

آقا كوچكی تصریح كرد: مدت محرومیت بهترین فرصت برای بهینه سازی بسكتبال با ویلچر ایران شد ودرمسابقات انتخابی قهرمانی جهان، بازی های پاراآسیایی 2013جوانان درمالزی و بازی های پاراآسیایی 2014 كره جنوبی اقتدار این رشته ورزشی در قاره آسیا و جهان را نشان خواهیم داد.

وی تاكید كرد: فعالیت های ما ازدید جهانیان پوشیده مانده و آنان فكر می كنند در این مدت بسكتبال باویلچرایران هیچ فعالیتی نداشته است.در این مدت جشنواره بسكتبال با ویلچر، مسابقات لیگ برتر ،دسته یك وزیرگروه به صورت منظم برگزارشده است.همچنین درمسابقات قهرمانی كشوربسكتبال با ویلچر بیش از 40 استعداد و در مسابقات امید و زیر 23 سال 34 بازیكن مستعد شناسائی و به تیم های ملی و امید دعوت شدند.

آقاكوچكی به سومین مرحله اردوی تیم بسكتبال زیر 23 سال ایران كه هم اكنون در كمپ تیم های ملی در حال برگزاری است، اشاره كرد و گفت: این تیم خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده درتركیه آماده می كند كه ابتدا خردادماه سال 92 باید در تایلند در مسابقات انتخابی قاره آسیا و اقیانوسیه حضور یابد.

وی با بیان اینكه هدف نخست بسكتبال با ویلچر كسب قهرمانی آسیا واقیانوسیه است،در باره احتمال رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی درمسابقات قهرمانی جهان گفت:تلاش خواهیم كرد با مدیریت خاص از این اتفاق جلوگیری كنیم. البته ناگفته نماند كه این رژیم در این رشته ورزشی حرفی برای گفتن ندارد كه به مسابقات جهانی راه یابد.

مسئول سابق توسعه بسكتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه در ادامه به روند آماده سازی تیم های ملی وبرگزاری دیدارهای تداركاتی برای این تیم اشاره كردوگفت: در مسابقات آسیا و اقیانوسیه تیم های استرالیا، ژاپن وكره جنوبی از حریفان اصلی ایران هستند و در مسابقات قهرمانی جهان نیز كانادا، انگلیس و آمریكا از حریفان سرسخت محسوب می شوند.

وی درباره استفاده ازپنج لژیونرفعلی بسكتبال باویلچر ایران گفت:آنان تجربه های خوبی از حضور در مسابقات باشگاه های اسپانیا، ایتالیا، تركیه و انگلیس دارند كه حتما در راستای افزایش سطح فنی بسكتبال با ویلچر ایران استفاده خواهد شد.

آقا كوچكی در پایان در مورد برنامه برون مرزی پیش روی بسكتبال با ویلچر ایران گفت: تیم ملی الف به مسابقات انتخابی كره جنوبی اعزام می شود. تیم ملی ب به عنوان پشتیوانه سازی این رشته فعال خواهد شد. تیم ملی امید برای بازی های پارالمپیك 2016 برزیل از هم اكنون تشكیل و آماده می شود و تیم زیر 19 سال نیز با هدف مسابقات قهرمانی جهان سال 2018 آماده خواهد شد.

ورزشی(3)** 1379**1590
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش