۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80487749
T T
۰ نفر
عيادت وزير ارشاد از رضا برجي مستندساز دوران دفاع مقدس

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از 'رضا برجي' مستندساز و عكاس دوران دفاع مقدس كه به علت عارضه شيميايي در بيمارستان بستري است، عيادت كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز یكشنبه با حضور در بیمارستان آتیه تهران، ضمن عیادت از رضا برجی، در جریان روند درمانی این هنرمند مستندساز قرار گرفت.

حسینی در این ملاقات، ضمن آرزوی شفای عاجل برای برجی، ابراز امیدواری كرد كه وی با استقامت و پایداری كه در دوران جنگ تحمیلی داشته، اكنون نیز با روحیه ای مضاعف، بهبودی كامل را كسب كند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هرگونه حمایتی را برای درمان كامل رضا برجی به عمل خواهد آورد.

نایب رییس شورای عالی سینما، احوالپرسی از هنرمندان را وظیفه خود دانست و ادامه داد: قصد داشتم زودتر، این عیادت صورت گیرد اما به خاطر مشغله كاری و سفر استانی چنین امكانی فراهم نشد.

رضا برجی كه سال‌هاست در حوزه دفاع مقدس به تولید فیلم و مستند می‌پردازد، به علت عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی از 11 دی ماه در بیمارستان آتیه تهران بستری است.

وی متولد 1343و با سابقه حضور 75 ماهه در جبهه های دفاع مقدس، بیش از شش بار مجروح شده است.

این مستند ساز برجسته دفاع مقدس در سال 1388 در بیست وهشتمین جشنواره فیلم فجر تقدیر شد.

مستند بلند 'سواحل اشك و زیتون' از جنگ 33 روزه لبنان، 'سال های گلوله و زنبق،' 'مادران صربرنیستا' و 'لعل بدخشان' از كارهای ارزشمند رضا برجی است.

همچنین سریال 26 قسمتی 'در امتداد غدیر' كه اكنون از شبكه اول سیما درحال پخش است، كاری مشترك از رضا برجی و محمود جوانبخت به شمار می آید كه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است.

فیلم داستانی 'در راه مانده' جدیدترین اثر رضا برجی برای جشنواره فجر امسال آماده اكران شده است.

برجی پس از جنگ تحمیلی با سفر به كشورهایی كه گرفتار جنگ بودند از جمله سومالی، افغانستان و عراق به عنوان خبرنگار جنگی شناخته شد.

این فیلمساز مستند برجسته كشور با حضور در 14 جنگ بزرگ دنیا در دهه های اخیر و ساخت مجموعه های مستند از این جنگ ها، ركورد تازه ای به نام خود ثبت كرده است.

فراهنگ(3) ** 1983 ** 1355 ** 1071

سرخط اخبار فرهنگ