۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 80441623
T T
۰ نفر
اقدامات شديد امنيتي در اطراف كاخ رياست جمهوري مصر اتخاذ شد

قاهره- در پي تهديد برخي از احزاب معترض مصري به محاصره كاخ رياست جمهوري، اقدامات شديد امنيتي در اطراف اين محل اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای امنیت مركزی و ارتش مصر اقدامات امنیتی خود را در اطراف كاخ ریاست جمهوری شدت بخشیده و قرار است راهپیمایی تظاهر كنندگانی را كه اعلام كرده اند عصر امروز در اعتراض به قانون اساسی جدید كاخ ریاست جمهوری را محاصره می كنند، كنترل كنند.

نیروهای امنیتی خیابان های اصلی و فرعی اطراف كاخ را با موانع آهنین بسته اند و ارتش نیز خیابان اصلی منتهی به كاخ را با موانعی مسدود كرده و نزدیك به 50 خودروی امنیت مركزی و خودروهای زرهی و همچنین 6 خودروی آمبولانس و دو ماشین آتش نشانی در خیابان های اطراف قصر مستقر شده اند.

این گزارش می افزاید كه صدها تن از سربازان امنیت مركزی نیز در مقابل درهای جلویی و پشتی كاخ مستقر شده اند.

یادآوری می شود كه شماری از احزاب و نیروهای سیاسی مخالفت خود را با پیش نویس قانون اساسی اعلام كرده و خواستار انحلال مجلس موسسان قانون اساسی هستند. آنان اعلام كرده اند كه تظاهرات اعتراض آمیزی را عصر امروز به سوی كاخ ریاست جمهوری سازماندهی می كنند و آن را اولین اقدام اعتراض آمیز علیه همه پرسی قانون اساسی قلمداد كرده اند.

'محمد مرسی' رئیس جمهور مصر از مردم برای شركت در همه پرسی قانون اساسی جدید در روز 15 ماه دسامبر جاری ( 25 اذر) دعوت كرده است.

برخی احزاب مخالف خواستار تحریم همه پرسی وبرخی دیگر خواستار شركت در آن شده اند ، در حالی كه جبهه نجات ملی، متشكل از اغلب احزاب مخالف هنوز موضع روشنی اتخاذ نكرده است.

در همین حال قضات در مصر در این زمینه به دو دسته تقسیم شده اند.

معترضین بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات در اطراف كاخ ریاست جمهوری تاكید كرده اند.

در این تظاهرات اعضای حزب 'الدستور'، ' جریان مردمی مصر'، حزب ' اتحاد سوسیالیست مردمی' ، 'حزب دموكرات مصر'، ' مصری های آزاد' ، 'الكرامه'، ' مصر آزاد' ، ' حزب سوسیالیست مصر' ، 'سوسیالیست های انقلابی' ، 'جمعیت ملی برای تغییر' ، ' جنبش الكفایه' و جنبش های 'جوانان برای عدالت و آزادی' ، جریان '6 آوریل' ، 'جبهه دموكراتیك' ، 'مصر آزاد' ، و جبهه ملی عدالت و دموكراسی' ، ' جبهه آزادی برای تغییرات مسالمت آمیز'، ' اتحاد انقلاب لوتس' و 'اتحاد جوانان ماسپرو' حضور خواهند داشت.

مترجمام**1408**1369
۰ نفر

سرخط اخبار جهان